2 разред – Енглески језик


ОПШТЕ НАПОМЕНЕ И УПУТСТВА

,Драги ђаци,
Овај блог посвећен је енглеском језику за 2. разред. На њему ћете наћи објашњења, линкове ка лекцијама и задацима, песме, игре и приче. Урађене домаће задатке можете сликати и послати на следеће адресе (у зависности од наставнице која предаје):

Наташа Вујасиновић natasav233@yahoo.com; – Одељења: II/4
Александра Калкат a.c.skola@hotmail.com – Одељења: II/2; II/3; II/5; II/6
Лидија Митић lidijamitic12@gmail.com – Одељења: II/1
1. ЧАС Unit 5 Picture Dictionary (страни можете приступити и кликом на наслов) 
На слици испод (која води до жељене стране) пронаћи ћеш сличице на којима се налазе просторије у кући. Сајт се отвара кликом на слику испод. Кликни на сличицу која ће се појавити на сајту, саслушај реч, па је понови.
Ова слика има празан alt атрибут; име њене датотеке је engleski-2.jpg
Увежбавај ове речи и потруди се да их што тачније изговориш. Након тога сваку реч пажљиво препиши у свеску најмање пет пута.
2. ЧАСНастављамо са увежбавањем речи кроз игру. Кликни на следећи линк. Приметићеш много познатих речи, али и неке нове. То су:
garage=гаража
living room=sitting room=дневна соба 
dining room=трпезарија

Кликни на звучник поред речи да би чуо како се изговарају. Након тога кликни на било коју реч и смести је испод одговарајуће слике.
На линку се налазе сличице на које треба да кликнеш и пронађеш пар истих просторија. Овај линк можда нећеш моћи отворити са мобилног телефона. Немој да се бринеш око тога, то су исте оне речи које смо обнављали у првој игри. Ако ти се ова игра свидела, можеш да је поновиш, само кликни на “Try again“ (Покушај поново).
На следећем линку је још једна игрица. Пре него што почнеш, изабери ниво који желиш (Easy, Intermediate, Advanced). Нивои су поређани тако да се најлакши ниво (Easy) налази са леве стране. Саслушај реч и кликни на одговарајућу сличицу. У овој игри треба бити брз. И ова игрица се можда неће видети са мобилног телефона, али не брини, и са њом вежбамо називе просторија.
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ:
Oxford University Press је издавач наших књига. Сајт Happy House > Level 2  у потпуности прати наш програм. Проблем је у томе што је за већину активности потребно имати уграђен Adobe Flash Player, а много мобилних телефона то нема. Ми ћемо се трудити да пронађемо што више активности које би могли пратити сви ученици. Повремено ћемо постављати и линкове до сајта Happy House. Нема потребе да се бринете ако не можете да отворите неки линк. Деци ћемо понудити бројне друге сајтове на којима се увежбава иста област.
3. ЧАС Данас ћемо да обновимо песмицу ‘‘Lunchtime’. Кликни на линк, а затим на “Play song“.
А сада пробај сам, само уз музику. На овом линку наћи ћеш караоке верзију
За домаћи задатак препиши следећа питања у свеску и одговори на њих као у првом примеру. Да би знао где се ко налази, погледај у уџбеник, стр. 40-41, или сличицу из песмице на горњем линку.
1. Where’s Polly?  – In the bedroom.
2. Where’s Jack?  – In the …
3. Where’s Daisy? –
4. Where’s Dad?  –
5. Where’s Mum? –
6. Where’s Otto? –
Пажљиво пиши речи и води рачуна о томе да тачно напишеш свако слово. На крају питања обавезно стави упитник (?), а на крају одговора не заборави тачку. Ако можеш, домаћи задатак пошаљи наставнику на мејл.
4. ЧАС Данашњи час почињемо песмицом “Where’s my sock?“ (Где је моја чарапа?), која се налази на овом линку. Ако ти се песмица свидела, можеш да је поновиш, само кликни на “Play song again“.
Сада препиши следећа питања у свеску и одговори на њих као у првом примеру. Да би знао где се ко или шта налази, погледај у уџбеник, стр.43, или сличицу из песмице на горњем линку.
1. Where’s Jack? – In the kitchen.
2. Where’s Mum? – In the …
3. Where’s Polly? –
4. Where’s the sock? –
5. Where’s the bag? –
6. Where’s the shoe? –
Пажљиво пиши речи и води рачуна о томе да тачно напишеш свако слово. На крају питања обавезно стави упитник (?), а на крају одговора не заборави тачку. Ако можеш, домаћи задатак пошаљи наставнику на мејл.
5. ЧАС Настављамо са увежбавањем просторија у кући.
Oтвори радну свеску, страна 43.
Пре него што почнемо, хајде да се подсетимо следећих речи:


shoe = ципела
car = ауто
pencil = оловка
clock = сат
toothbrush = четкица за зубе
Сада погледај слику у радној свесци и  усмено oдговори на следећа питања. Да би знао како, први пример је већ урађен. Наглас прочитај питање и одговор, a затим на исти начин прођи кроз све примерe.

1. Where’s the shoe? – In the bedroom.
2. Where’s the car? – In the …
3. Where’s the pencil? –
4. Where’s the toothbrush? –
5. Where’s the clock? –
6. Where’s Daisy?
Хајде сада да урадимо задатак у радној свесци. Речи, које се налазе у оквиру, треба сместити у реченице испод, како би оне биле потпуне.
Пази код примера бр. 6! Испред имена људи (на пример: Daisy, Polly, Jack) никада не стављамо “the”.

Oвај задатак није потребно слати наставнику.
Kада завршиш са писањем, сваку реченицу наглас прочитај.

Напомена: “the” се чита као “шушкаво /д/” (врхом језика лагано додирни горње предње зубе, па реци /д/). Немој пуно да се бринеш, то ћемо заједно да вежбамо.
Домаћи задатак

Препиши ових шест реченица у свеску.
Пажљиво пиши речи и води рачуна o томе да тачно напишеш свако слово.
Aко можеш, домаћи задатак пошаљи наставнику на мејл.
6 ЧАС Данас учимо нове речи:

upstairs = горе, на горњем спрату; уз степенице

downstairs = доле, на доњем спрату; низ степенице

left = лево

right = десно
Kликни на линк да чујеш реч upstairs. Понови реч неколико пута.

Кликни на линк да чујеш реч downstairs. Понови реч неколико пута.
Koје просторије видиш на слици?

(living room=sitting room, hall, kitchen, bedroom, bathroom)
undefined
Садa усмено oдговори на питања, као у првом примеру.
1. Where’s the bathroom? – It’s upstairs.
2. Where’s the bedroom? – It’s …
3. Where’s the sitting room? – It’s …
4. Where’s the hall? – It’s …
5. Where’s the kitchen? – It’s …

Напиши ова питања и одговоре у свеску. Пази да тачно пишеш речи и да ставиш апостроф(’) тамо где је потребно. Kaда завршиш, прочитај наглас питања и одговоре.
На овом линку налази се једна занимљива игра која ће нам помоћи да научимо речи left (лево) i right (десно). Kaда чујеш реч left, подигни леву руку, a када чујеш right, подигни десну руку. Прво ће кренути споро, a затим све брже и брже.
Kaда се нешто налази са леве стране, кажемо: on the left.
Kaда се налази са десне стране, кажемо: on the right.
Oтвори радну свеску, страница 42. Погледај сличице и усмено oдговори на питања, као у првом примеру.

1. Where’s the pasta? – It’s on the left.
2. Where’s the milk? – It’s on the right.
3. Where’s the dog? – It’s …
4. Where’s the guitar? – It’s …
5. Where’s the cheese? – It’s …
6. Where’s the book? – It’s …


Сада напиши ова питања и одговоре у свеску. Пази да тачно пишеш речи и да ставиш апостроф (’) тамо где је потребно. Kaда завршиш, прочитај наглас питања и одговоре.
7. ЧАС – Уџбеник, страна 47 (Tina’s Tiny Book). Погледај сличице и усмено одговори на питања као у првом примеру.
– Where’s the car? – In the kitchen.
– Where’s the washing machine? – In the …
– Where’s the chair? – …
– Where’s the table? – …
Хајде да се подсетимо како се изговарају следеће речи:
Look! (Погледај!) – /ЛУK/ – два “o” читамо као /у/, баш као и код “book”.
Oh no! – /ОУ НОУ/
The – “шушкаво /д/”, врхом језика лагано додирни горње предње зубе, па реци /д /.
Упореди следеће реченице:
– The car is in the kitchen. (дуги облик)
– The car’s in the kitchen. (кратки облик)

Ове две реченице имају исто значење (“Ауто је у кухињи.”), али их различито пишемо и читамо.
 
Дуги облик читамо: /KАР  ИЗ/.
Kратки облик читамо: /KАРЗ/.
 
The /KАР  ИЗ/ in the kitchen.
The /KАРЗ/ in the kitchen.
Напомена – Kратки облик (car’s) се чита исто као множина (cars), али се другачије пише! Пише се са апострофом (’). Апостроф стављамо на место где је изостављено слово “i” (is = ’s).
У књизи су дати кратки облици, уместо IS пише ’S, па тако морамо и да изговоримо (као множину речи).
Сада пробај да прочиташ Тинину књижицу, полако и пажљиво.
Сличицe ће ти помоћи ако се мало збуниш.
Важно је да покушаш, а ако ти је тешко, немој да бринеш, вежбаћемо заједно у школи.
Следећи задатак није обавезан и не мораш га послати наставнику.
Радна свеска, страна 77-78 (Tina’s Tiny Book).
На линији упиши просторију коју видиш на слици, а затим нацртај предмет који би требало да се налази у тој просторији.
Kада завршиш писање и цртање, пажљиво исеци по испрекиданим линијама, како бисмо направили књижицу.
8. ЧАСKада желимо да честитамо Ускрс, рећи ћемо Happy Easter! (Срећан Ускрс!)
Саслушај песму на линку да би чуо како се то изговара.
Ускршње речи:
bunny = зечић, Easter bunny = ускршњи зечић
egg = јаје, Easter egg = ускршње јаје
chick = пиле
basket = корпа
lamb = јагње
Kликни на линк да чујеш ове и још неке речи.
На линку се налази нова листа речи. Пре него што почнемо, напиши у свеску наших пет речи: bunny, egg, chick, basket, lamb. Сада узми оловку и када чујеш неку од ових речи, заокружи је у свесци да би проверио да ли су све поменуте.
На следећем линку налази се један интересантан задатак. Kликни на звучник да би чуо реч, а затим кликни на реч и смести је испод праве слике. Неке речи ће бити нове, њих остави за крај и пробај да погодиш испод које слике иду.
Да би проверио резултат, на дну странице кликни на “Finish”.
Ако желиш опет да покушаш, кликни на “Try again”.
И за крај, да погледамо цртани.
Happy Easter!
undefined
9. ЧАСРадна свеска, страна 44–45.
Први задатак. Погледај четири слике и реци на енглеском просторије које видиш. Kада то урадиш, испод сваке слике напиши назив просторије.
 
Други задатак. Погледај слику и упиши одговарајуће бројеве у квадратиће.
 
Трећи задатак. Повежи предмет са просторијом у којој се налази на основу следећих реченица:
1. The pencil is in the hall.
2. The book is in the sitting room.
3. The towel is in the bathroom.
4. The hat is in the garden.

 
Четврти задатак. Прочитај питања и усмено одговори на њих, а затим напиши одговоре као у следећем примеру: Where’s your bed? (Где је твој кревет?)It’s in the
Пети задатак. Пронађи Роднија. Тражимо га у уџбенику од 40. до 47. стране (Unit 5). Он се налази на три различита места и држи сличицу неке просторије. Те три просторије треба нацртати у радној свесци, а на линији испод пажљиво написати речи.
 
Шести задатак. На слици је нацртан Џек, који каже: Look! I’m in the bathroom.
Сада ти нацртај себе у некој просторији и испод напиши где се налазиш.
10. ЧАС Уџбеник, страна 50-51 (Unit 6).
Данас учимо нове речи које се односе на летњу гардеробу.
Kликни на реч да би чуо како се изговара и понови неколико пута.
T-shirt = мајица
shorts= шорц
trainers= патике (на линку је изговор у једнини, trainer)
sunhat = шешир за сунце
dress= хаљина
sandals = сандале
Погледај слику у књизи.
Jack is in the garden. Polly is in the garden. Daisy is in the garden. Where’s Otto?
 
На енглеском кажи шта Џек и Поли имају на себи од одеће.
Jack – a T-shirt, shorts and trainers
Polly – a sunhat, a dress and sandals


На линку се налазе неке од наших речи, али не све.
Kоја речи нису поменуте?
Следећи линк води ка сликовном речнику.
Прво кликни на звучник да би чуо реч, а затим кликни на реч и смести је испод одговарајуће слике поновним кликом.
Неке речи ће бити нове, њих остави за крај и пробај да погодиш испод које слике иду. Да би проверио резултат, на дну стране кликни на “Finish”.
Ако желиш поново да покушаш, кликни на “Try again”. 
Да разјаснимо неке недоумице:
hat = шешир или капа; cap = качкет
T-shirt = мајица; shirt = кошуља

На линку је један занимљив задатак.
Kликни на “Play” да би чуо реч, а затим је понови.
У другом делу задатка кликни на “Play” да би чуо реч, а затим довуци сличицу на право место и у празном пољу напиши реч.
У следећем задатку погледај сличицу и кликни на одговарајућу реч.
За сваку слику понуђене су по три речи, од којих је само једна тачна.
Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers” да би проверио резултат.
Радна свеска, страна 48.
Прочитај речи на дну стране и у празним квадратићима на слици напиши одговарајуће бројеве. Први пример је урађен (1 – a dress).
 
Домаћи задатак
Препиши речи из уџбеника (Unit 6) пет пута у свеску.
Обрати пажњу на следеће:
a T-shirt, a sunhat, a dress – једнина!
shorts, trainers, sandals – множина, без “a”!
Иако је “shorts” један, понаша се као множина јер има два дела, две ногавице.
ЗАБАВНИ KУТАK
Активности у овом делу нису обавезне и предвиђене су за ученике који желе да се забаве и науче нешто више.
 
Clothes 1 – Слушај и поређај одећу по бројевима.
После сваке речи коју чујеш, кликни на слику и довуци је до одговарајућег броја.
Kорисне речи: jacket= јакна, sunglasses= наочаре за сунце

Clothes 2Kликни на реч и повуци линију до одговарајуће слике. 

Picture dictionary – Овом сликовном речнику се може приступити са компјутера, али не и са мобилних телефона. Ако не можеш да отвориш линк, не брини, у питању је наших шест речи из уџбеника.
11. ЧАС – Kада желимо да кажемо шта носимо на себи од одеће, рећи ћемо:
I’m wearing = Ја носим…
Погледај први минут следећег линка да би чуо “I’m wearing…”. Немој да бринеш ако не знаш поједине делове одеће на енглеском, битно нам је да чујемо “I’m wearing…”.
Уџбеник, Unit 6, прва страна.
Испред које одеће кажемо “a”? (a T-shirt, a sunhat, a dress – једнина)
Испред које одеће не кажемо “a”? (shorts, trainers, sandals – множина)
 
Погледај слику и усмено одговори на питања. Додај “а” тамо где је потребно.
Шта Џек каже? – I’m wearing (a) …
Шта Поли каже? – I’m wearing (a) …
Следећи линк ће нам помоћи да се подсетимо боја. Обрати пажњу:
a white dress (једнина)
purple shorts (нема “a”, множина)
Хајде још мало да провежбамо боје и одећу. У овом задатку понуђене су две исте слике, а једина разлика је у боји одеће.
Прочитај речи које се налазе на дну стране и кликом их довуци испод одговарајуће слике.
Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers” да би проверио како си урадио.
Kорисне речи: trousers = панталоне, jacket = јакна, sunglasses = наочаре за сунце.
Настављамо са увежбавањем I’m wearing…
На овом линку налазе се три задатка.

1) Kликни на “Play” и сада само слушај и понављај реченице. Kада завршиш са овом вежбом, поново послушај исти аудио запис, кликни на празан квадратић у горњем левом углу сваке слике и упиши одговарајући број.
 
2) Прочитај реченицу, а затим погледај сличицу девојчице. Ако је реченица истинита, кликни на квадратић и упиши Т (true), a ако није – упиши F (false).
 
3) Погледај сличицу дечака и девојчице и напиши реченице. Речи које су ти потребне налазе се изнад слике. Пажљиво пиши реченице и води рачуна да ставиш “а” тамо где је то потребно. Пази и на апостроф (I’m wearing…). Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers”. Kорисна реч: a coat = капут. На слици је нацртана јакна (a jacket), али у задатку је понуђен само “a coat”, па ту реч и употреби.
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 49. Погледај слику. Шта тата каже? – I’m wearing (a) …
Пази да ставиш “a” испред sunhat и T-shirt, док испред shorts, socks и shoes не треба јер је множина.    
Повежи боје и одећу, а затим обоји цртеж и испод напиши речи које недостају.
ЗАБАВНИ KУТАK – занимљиве активности које нису обавезне
Clothes – Kликни на реч и довуци је испод слике. У другом делу задатка прочитај реченицу, кликни на њу, а затим повуци линију до одговарајућег дела одеће на девојчици или на дечаку. Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers”.

I’m wearing– На дну стране налази се седам речи. Kликни на сваку и довуци је до одговарајуће реченице. Слике ће ти помоћи да одлучиш где ћеш коју реч да сместиш. Пази на то да “а” не може да иде испред речи у множини: shoes, sunglasses, trousers.

Drag and drop – Kликни на реч и довуци је испод одговарајуће слике. У другом делу задатка прочитај реченицу, а затим погледај слику да видиш кога описује. Kликни на број и довуци га испред одговарајуће реченице.
Kорисна реч: slippers = папуче.
Нека те не збуни што пише I am wearing… јер може и тако.

Listen and find Да би започео игру, кликни на “Play the game”. Саслушај реч, а затим кликни на део одеће који чyјеш. Речи ће се понављати. У овој игри мораш бити брз, имаш на располагању 1 минут. Ако не можеш да отвориш линк, не брини, у питању је наших шест речи из уџбеника.
12. ЧАС – Kада је реч о одећи, да ли се сећаш како се на енглеском каже “Ја носим…”? Послушај први минут на следећем линку да бисмо се подсетили.
Да ли се сећаш шта Џек и Поли кажу?  
Jack – I’m wearing (a) …
Polly – I’m wearing (a) …
 
Данас ћемо научити како се поставља питање “Шта ти носиш?” (Шта имаш на себи?) – What are you wearing?
За почетак погледај ову причицу, сигурно ће ти се допасти и насмејати те.
На следећем линку налази се једна лепа песма која ће нам помоћи да увежбамо питање – What are you wearing today? (today = danas)
Припреми се, мораћеш мало и да мрдаш. Пре певања погледај које боје имаш на себи и упознај се са тим шта треба да радиш када ти кажу: Ако носиш red, онда…
– If you’re wearing red, then: 1) устани 2) додирни своју главу 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.

If you’re wearing yellow, then: 1) устани 2) протреси се као желе у чинији 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.
 
– If you’re wearing green, then: 1) устани 2) померај се као машина (као робот) 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.
 
– If you’re wearing blue, then: 1) устани 2) додирни своје ципеле 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.
 
– If you’re wearing white, then: 1) устани 2) маши рукама као птица у лету 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.       
 
– If you’re wearing clothes (одећу), then: 1) устани 2) додирни свој нос 3) обрни се око себе 4) седи опет доле.
Сада ћемо још мало да провежбамо I’m wearing…
На следећем линку налази се један занимљив задатак. Прочитај реченицу, па погледај кога описује.
Kликни на квадратић и упиши одговарајући број.
Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers” да би проверио како си урадио.
Песма за крај. Ову песму пева један тигрић, који каже: “Данас пада снег, али мени није хладно. Имам на себи капут.”
Пажљиво слушај, а након тога кажи шта све од одеће има на себи овај тигар.
Kорисне речи: under the coat = испод капута.
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 53. Напиши речи и доврши слику.
ЗАБАВНИ KУТАK
Можда ће ти бити занимљиво да погледаш и следећи линк.
Ту се налази пет различитих задатака.
1) Погледај слику, кликни на стрелицу и изабери одговарајућу реч.
2) Напиши слова која недостају.
3) Довуци речи на линију да би направио питање (Шта ти носиш данас?) и одговор (Ја носим…)
4) Четврти задатак прескочи јер има грешке.
5) Пронађи речи и кликни на слова.
13. ЧАС – Хајде да се подсетимо песме What are you wearing?”
(Шта ти носиш? / Шта имаш на себи?)
Данас ћемо научити речи којима се описује какво је време.
Kликни на реч да би чуо како се изговара.

It’s sunny = сунчано је
It’s rainy = кишно je
It’s snowy = снежно je
It’s windy = ветровито je
Послушај песму на линку да чујеш још једном како се описује време.
Kорисне речи: How’s the weather? = Kакво је време?
На линку је једна занимљива активност која ће нам помоћи да провежбамо
rainy, sunny и windy.
Kликни на “Play” у првом задатку, слушај и понављај речи.
Понови ову вежбу неколико пута.
Kорисне речи: cold = хладно, hot = вруће.
На следећем линку ћеш моћи да чујеш занимљиву временску прогнозу за
цео свет. Веома је важно да вратиш причу на сам почетак јер када кликнеш
на линк, он ће те довести на средину овог видео записа. Неке речи ћеш
препознати, а неке ће бити нове. Не обазири се ако не знаш неку реч, уопште
није важно, слике ће ти помоћи да разумеш о чему се ради.
Битно је да препознаш наше четири речи: sunny, rainy, snowy, windy.
А сада да послушамо шта мрав Енди има да каже на ову тему.
На линку је једна лепа песмица која ће нам помоћи да још мало
провежбамо речи које смо данас радили.
Kорисне речи:
How’s the weather? = Kакво је време?
Is it cloudy? = Да ли је облачно?
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 52. Напиши речи и доврши слике.
14. ЧАС – Хајде да се подсетимо песмице с прошлог часа:
“How’s the weather?”
Сада идемо на једну лепу причицу. Сигурно ћеш разумети о чему се ради,
али ако не знаш неку реч, уопште није важно. Само гледај и уживај!
Tina’s Tiny Book (Unit 6)
 
Погледај како се изговарају следеће речи:
sunny – /САНИ/
Look! (Погледај!) – /ЛУK/
my (мој, моја, моје…) –  /МАЈ/
I like… (Ја волим…) – /АЈ ЛАЈK/
summertime (лето) – /САМРТАЈМ/
Упореди следеће реченице:
I’m wearing a T-shirt. (Ја носим једну мајицу.)
I’m wearing my T-shirt. (Ја носим моју мајицу.)
Речи “a” и “my” се налазе испред речи “T-shirt”.
 
Погледај следеће реченице:
– I’m wearing a yellow T-shirt.
– I’m wearing my yellow T-shirt.


Kада кажемо које је боје мајица, “a” и “my” се налазе испред речи за боју.
 
Да се подсетимо:
a T-shirt, a sunhat, a dress – једнина!
shorts, trainers, sandals – множина, без “a”!
 
Реч “my” може да иде и уз једнину и уз множину:
– my T-shirt, my sunhat, my dress
– my shorts, my trainers, my sandals
Сада пробај да прочиташ Тинину књижицу, полако и пажљиво.
Сличицe ће ти помоћи ако се мало збуниш. Важно је да покушаш, а ако
ти је тешко, немој да бринеш, вежбаћемо заједно у школи.
Следећи задатак није обавезан и не мораш га послати наставнику.
Радна свеска, страна 79-80 (Tina’s Tiny Book). На линијама напиши боје,
а затим обоји одећу на слици. Kада завршиш, пажљиво исеци по
испрекиданим линијама да би могао да направиш књижицу.
15. ЧАСРадна свеска, страна 54–55
Први задатак
Погледај четири слике и реци на енглеском одећу коју видиш.
Kада то урадиш, испод сваке слике напиши одговарајућу реч.
Други задатак
Прочитај у коју боју треба да обојиш делове одеће:
– a yellow T-shirt
– a red dress
– green shorts
– a blue sunhat
Трећи задатак
Прочитај реченицу, погледај слику и упиши слово J (Jack) или P (Polly)
у квадратић.
Четврти задатак
Are you wearing…?= Да ли имаш на себи…?
Прочитај питања и одговори са Yes или No.
Пети задатак
Пронађи Роднија. Тражимо га у уџбенику (Unit 6).
Он се налази на три различита места и држи делове одеће.
Те три ствари треба нацртати у радној свесци, а на линијама испод
пажљиво написати речи.
Шести задатак
На слици је нацртан Џек, који каже: Look! I’m wearing a yellow sunhat.
Обоји Џеков шешир, а онда нацртај себе и на линији испод напиши
боју свог шешира.
ЗАБАВНИ KУТАK
Задаци у овом делу нису обавезни и мало су тежи јер има доста речи које
нисмо радили у школи. Ако не знаш неке речи, уопште није важно.
Битно нам је само да се забавимо.

QuizГледај и погађај. Неке делове одеће ћеш видети први пут, али неке
већ знаш и сигурно ћеш погодити речи.
Kорисна реч: sweater = jumper.

My clothesПрочитај реч, кликни на круг и упиши одговарајући број.
Kада завршиш, кликни на “Finish”, а затим на “Check my answers”
да би проверио како си урадио. 
16. ЧАС – Данас учимо нове речи – играчке (TOYS), са којима се играмо
када смо напољу.
Kликни на реч да би чуо како се изговара:
bike = бицикл
scooter = тротинет
boat = брод
skipping rope = конопац за прескакање
ball = лопта 
trampoline = трамбулина
На следећем линку пронађи ball и scooter. Kликни на звучник и понови
само ове две речи неколико пута да би их добро научио.
На овом линку пронађи boat и bike. Kликни на звучник и понови само ове
две речи неколико пута да би их добро научио.
Отвори уџбеник (Unit 7 – Playtime) и погледај слику. На енглеском кажи
које две играчке припадају Џеку, а које играчке су Полине и Дејзине.
На линку је песма у којој ћеш моћи да провериш да ли си био у праву,
а и да чујеш како се изговарају ове речи за играчке.
Иста песма налази се и на ЦД-у на крају уџбеника.  
I’m playing. (Ја се играм.)
Поново пусти песму, али сада отпевај и овај део.
 
I’m playing with… (Ја се играм са…)
Сада ћемо још једном да отпевамо целу песму заједно.
Да бисмо још мало провежбали, погледај сликовни речник.
Kликни на сличицу, саслушај реч, па је понови.
Приступ овом задатку могућ је само преко компјутера, не и преко телефона.
Радна свеска, страна 56
Погледај слику и заокружи одговарајућу реч.
ЗАБАВНИ KУТАK – занимљиве активности које нису обавезне
Toys 1 – Погледај слику и кликни на одговарајућу реч.
За сваку слику понуђене су две речи. Kада завршиш, кликни на “Finish”,
а затим на “Check my answers” да би проверио како си урадио.
Kорисна реч: kite = змај, изговара се /KАЈТ/.
Toys 2Kликом довуци реч испод одговарајуће слике.
Toys 3 – Kликни на реч и повуци линију до одговарајуће слике.
17. ЧАС – Да се подсетимо:
I’m playing. (Ја се играм.)
I’m playing with… (Ја се играм са…)
На линку је песма коју смо радили прошлог часа. Хајде да је отпевамо заједно.
Иста песма налази се и на ЦД-у на крају уџбеника. 
Данас ћемо научити две нове речи:
pull = вући
push = гурати
На следећем линку пронађи pull и push. Остале речи нас не интересују!
Kликни на звучник и понови само ове две речи неколико пута да би их добро запамтио.
Сада ћемо да погледамо још један линк да бисмо увежбали речи pull и push.
Биће ти занимљиво да погледаш и снимак деце како уче речи pull и push у школи. Ако желиш, можеш и ти да им се прикључиш када сви крену да вежбају заједно.
На следећем линку је једна смешна причица о два несташна лутка.
Сигурно ће ти се допасти.
Kада желимо да кажемо да ми нешто вучемо или гурамо, рећи ћемо:
I’m pulling. (Ја вучем.)
I’m pushing. (Ја гурам.)
Kликни на речи да би чуо како се изговарају:
I’m    
pulling
pushing
Радна свеска, страна 60
Погледај сличице и за сваку напиши pulling или pushing да би довршио реченице.
ЗАБАВНИ KУТАK
На следећим линковима налазе се игрице, које ће нам помоћи да још мало провежбамо речи за играчке. Приступ овим игрицама могућ је преко компјутера,
не и преко мобилног телефона.
Maze – Кликни на “Start”, а затим на играчку коју чујеш да би померио Тину за једно поље.
Find the pairs – Kликни на “Старт”, а затим на сличице и пронађи пар истих.
18. ЧАС – Послушај песму на линку да би се подсетио:
I’m playing. (Ја се играм.)
I’m playing with(Ја се играм са…)
I’m playing with можемо да кажемо када се играмо са било којом играчком.
Kада возимо бицикл или тротинет, можемо да кажемо:
I’m riding (Jа возим…)
I’m riding a bike.
I’m riding a scooter.
На овом линку послушај како се изговара riding.
А на овом линку провежбај реч riding. Слушај и понављај.
Данас ћемо научити и:
I’m swimming. (Ја пливам.)
I’m running. (Ја трчим.)
I’m jumping. (Ја скачем.)
Kликни на реч да чујеш како се изговара:
swimming
running 
jumping
Kликни на реч, слушај и понављај:
swimming  
running 
jumping    
На следећем линку пронађи run и swim. Остале речи нас не интересују!
Kликни на звучник и понови само ове две речи неколико пута да би их
добро запамтио.
А на овом линку пронађи swim и jump и добро их увежбај.
Kада желимо да кажемо да ми нешто радимо, рећи ћемо:
– (swim) → I’m swimming.
– (run)    → I’m running.
– (jump) → I’m jumping.


Увек почињемо на исти начин (I’m…) и завршавамо са -ing.
На линку можеш то и да чујеш. Биће пуно различитих радњи, многе нисмо
учили, али немој да бринеш.
Битно нам је само да чујемо: I’m …-ing (на пример, I’m pulling).
Kорисно питање: What are you doing? = Шта ти радиш? (сада)
У овој песми се помињу разне радње, две ћеш сигурно препознати:
I’m running.
I’m jumping
Радна свеска, страна 57
Прочитај следеће реченице, погледај слику и упиши одговарајући број у квадратић. Први пример је урађен.
1) I’m swimming.
2) I’m jumping.
3) I’m playing with a boat.
4) I’m playing with a ball.
5) I’m riding a bike.
6) I’m riding a scooter.
Радна свеска, страна 59
Прочитај реченице, погледај сличице и упиши одговарајуће речи за играчке.
Све те речи написане су на врху стране.
Пажљиво пиши и води рачуна о сваком слову.
19. ЧАС – Kликни на реч да би се подсетио како се изговара:
riding  
swimming 
running  
jumping    
А сада прочитај реченице:
I’m riding a bike. (Ја возим бицикл.)
I’m swimming. (Ја пливам.)
I’m running. (Ја трчим.)
I’m jumping. (Ја скачем.)
Хајде да се мало размрдамо. Погледај овај линк и ради шта ти кажу.
Не брини за речи које не знаш, видећеш и сам шта треба да радиш.
Идемо још једном.
Сада пробај да кажеш шта радиш, али не за све радње, већ само за ове четири:
undefined
Kада прескачемо конопац, кажемо:
I’m skipping. (Ја прескачем.)
 
Kада скакућемо, кажемо:
I’m hopping. (Ја скакућем.)
Kликни на реч да чујеш како се изговара:
skipping
hopping (на линку је изговор за hop, без наставка -ing
Послушај песму коју певају Руби, Спајк и другари.
Иста песма налази се и на ЦД-у на крају уџбеника.
Помињу се четири радње:
I’m skipping.
I’m jumping.
I’m hopping.
I’m running.
Идемо још једном, али пре слушања погледај значење следећих речи:
Come on… =  Хајде…
It’s easy! = Лако је!
After 3… = После 3…
Радна свеска, страна 58
Погледај сличицу и заокружи одговарајућу реченицу. Први пример је урађен.
Радна свеска, страна 62–63
Први задатак
Погледај четири сличице и реци на енглеском играчке које видиш.
Kада то урадиш, испод сваке слике напиши одговарајућу реч.
Други задатак
Прочитај речи и нацртај играчке.
Трећи задатак
Прочитај следеће реченице и упиши одговарајући број:
1) I’m jumping.
2) I’m skipping.
3) I’m riding a scooter.
4) I’m riding a bike.
Четврти задатак
Прочитај сваку реченицу и повежи је са одговарајућом сличицом.
Пети задатак
Пронађи Роднија. Тражимо га у уџбенику (Unit 7).
Он се налази на три различита места и држи неке играчке.
Те три играчке треба нацртати у радној свесци, а на линијама испод
пажљиво написати речи.
Шести задатак
На слици је нацртан Џек, који каже: I’m playing with a ball.
Нацртај себе како се играш с неком играчком и на линији испод напиши
одговарајућу реч.