3 разред – Енглески језик


ОПШТЕ НАПОМЕНЕ И УПУТСТВА

,Драги ђаци,
Овај блог посвећен је енглеском језику за 3. разред. На њему ћете наћи објашњења, линкове ка лекцијама и задацима, песме, игре и приче. Урађене домаће задатке можете сликати и послати на следеће адресе (у зависности од наставнице која предаје):

Слађана Коњикушић konjikusicsladjana@gmail.com – Одељења:III/1; III/2;
Лидија Митић lidijamitic12@gmail.com – Одељењe: III/3
Лидија Илић iliclidija1974@gmail.com – Одељењe:III/4
Наташа Вујасиновић natasav233@yahoo.com Одељења: III/5; III/6
1. ЧАСFurniture and rooms
Два линка која видиш испод овог текста воде ка сликовном речнику. Кликни да би се присетио назива намештаја које смо учили.
Furniture, part 1
Furniture, part 2
А на следећим линковима ћеш наћи игрице које ће ти помоћи да лакше запамтиш нове речи
Find the pairs
Single image labelling
Време је да се присетимо назива просторија и можда научимо неку нову реч:
Games – Rooms
2. ЧАС Ако желимо да објаснимо где се шта налази, користићемо следеће предлоге:
on=на
in=у
under=испод
next to=поред
На следећем линку наћи ћеш једноставан задатак да провежбаш научене речи. Треба да довучеш делове слике на њихово право место. Када завршиш понудиће ти се две могућности – да пошаљеш задатак наставнику или да ти сазнаш резултат. Овај задатак не мораш да шаљеш наставнику, тако да само притисни Check.
Домаћи задатак:
Напиши пар реченица о овој слици у свесци. Користи изразе There is a… за једнину и There are… за множину, нпр:
There is a clock on the shelf. (Сат је на полици.)
There are posters on the wall. (Постери су на зиду.)
undefined
Ако не можеш да видиш слику, одабери било коју другу слику (у уџбенику, неком часопису и слично) и опиши је. Ако можеш и знаш како, усликај решен задатак и пошаљи га својој наставници на њену e-mail адресу.
ЗАБАВНИ КУТАК
Активности у овом делу нису обавезне. Оне су намењене онима које желе да се забаве или да науче више. Ако желиш да научиш још речи којима описујемо намештај, одиграј игрице на линковима. Кликни на звучник да чујеш како се која реч изговара, а затим је смести на одговарајућу слику.
Home objects
Furniture
Ова игра је тежа и садржи неке предлоге које ми још нисмо учили, али је забавна. Ако желиш да је одиграш, било би корисно да знаш следеће речи:
left-лево
right-десно 
behind-иза
in front of-испред
between-између
above-изнад
3. ЧАСДанас ћемо опет вежбати како да опишемо где се шта налази.
Ако желимо да питамо где се налази један предмет, користићемо Where is…? (Где је…?)Ако желимо да питамо где се налази више предмета, користићемо Where are…? (Где су…?)
И када одговарамо користимо is (је) за једнину, а are (су) за множину.

Where is the pencil? (Где је оловка?)
The pencil is on the chair. (Оловка је на столици.)

Where are the pencils? (Где су оловке?)
The pencils are on the chair. (Оловке су на столици.)
Домаћи задатак:
Препиши у свеску следеће реченице и допуни их речима is или are:
1. Where _____ the book?
2. Where _____ the apples?
3. My dog ______ in the kitchen.
4. My sisters ________ in the park.
5. Where ______ my hamster?
6. The skateboards ________ under the bed.
Ако можеш и знаш како, усликај домаћи и пошаљи га својој наставници на мејл.
Пошто од следећег часа крећемо са новом наставном јединицом, прелистај радну свеску до стране 58, и провери да ли си све урадио. Наравно, не треба да урадиш задатке поред којих стоји ознака за CD јер се они слушају. На страни 58. се налази тест да би могао да провериш колико си научио. Не мораш да журиш, уради то кад будеш имао времена. Задатке у радној свесци и тест НЕ мораш да сликаш и шаљеш наставнику.
Забавни кутак:
Активности у овом делу нису обавезне. Оне су за оне ученике који желе да науче више и да се забаве.

Кликни на следећи линк да би провежбао there is (за једнину) и there are (за множину)
На следећим линковима се налазе игрице на којима можеш поновити називе за намештај и предлоге. Те игрице могу да се виде са компјутера, али не могу са већине мобилних телефона.
Prepositions of Place Game
Prepositions of Place
Песмица
4. ЧАС – Данас крећемо са новом наставном темом. У наредних неколико часова ћемо учити како да опишемо нечији изглед.
Отвори уџбеник на страни 48. На дну стране ћеш наћи сличице са следећим речима:
а woman=жена
a man=мушкарац, човек
a boy=дечак
a girl=девојчица
a baby=беба
a dog=пас

Кликни на следећи линк да би чуо како се те речи изговарају.
Изнад слике се налази песма. Кликни на линк или искористи свој ЦД који си добио уз радну свеску да би је послушао. Ако не можеш да отвориш линк и немаш ЦД, нема везе, немој да се бринеш. Прати текст у књизи. Након тога покушај да је отпеваш.
He is=он је
She is=она је
It is користимо за предмете и животиње, без обзира на то ког су рода у српском језику.

Препиши следеће реченице у свеску и допуни их изразима he is, she is, it is:
______________________ a boy.
______________________ a girl.
______________________ a dog.
______________________ a woman.
______________________ a man.

Радна свеска, страна 59: напиши одговарајуће речи поред слике.
Домаћи задатак: препиши песму у свеску. Ако можеш и знаш како, усликај домаћи и пошаљи га својој наставници.
Забавни кутак: Активности у овом делу нису обавезне. Оне су ту за ученике који желе да се забаве и науче нешто више.
Како од речи GIRL направити цртеж девојчице
Како од речи BOY направити цртеж дечака
Игра за оне који желе да науче још неколико речи којима именујемо намештај. Ова игра не може да се игра са већине мобилних телефона.
5. ЧАСДанас ћемо учити како да опишемо нечије очи и косу.
Ако желимо да кажемо да неко нешто има, можемо то да урадимо на три начина. Сва три имају исто значење:

He has=he has got= he’s got=он има
She has=she has got=she’s got=она има


Коса (hair) може да буде:
brown=смеђа
black=црна
blonde=плава (ову реч користимо само за косу)
red=црвена, риђа


Очи (eyes) могу да буду:
blue=плаве
brown=смеђе
green=зелене


She has got brown hair and blue eyes. (Она има смеђу косу и плаве очи.)
He has got blond hair and green eyes. (Он има плаву косу и зелене очи.)

Кликни на линк и прочитај опис детета са слике. Кликни на одговарајуће име.
Домаћи задатак
Преведи на енглески језик следеће реченице:

Он има црну косу и зелене очи.
Она има црвену косу и смеђе очи.
Овај домаћи задатак не мораш да шаљеш наставниц
и.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Ако желиш да научиш неке нове речи и како да описујеш нечију косу, кликни на следећи линк. Након тога кликни на Full tutorial. У почетку ћеш проћи кроз активности које ће ти помоћи да запамтиш нове речи. Ако желиш да поновиш неку активност, кликни на Again (поново), а ако желиш да пређеш на следећу, кликни Next (следеће). Када мислиш да си запамтио већину речи, кликни на дугме Games. Можеш да бираш између пет (мобилни) или шест (компјутер) игара у којима се јављају ове речи. На крају можеш да урадиш и тест да би проверио колико си научио.
6. ЧАС – Отвори књигу на 49. страни. Кликни овде да би послушао лекцију. Не брини ако не можеш да отвориш овај линк, лекција није тешка. 

Нове речи:
long=дуга
short=кратка
Отвори радну свеску на страни 60.

2. задатак: заокружи одговарајуће речи тако да опис одговара слици
3. задатак: попуни стрип реченицама са врха стране
Урађене задатке не мораш да шаљеш наставници.
Домаћи задатак: Препиши данашњу лекцију у свеску.
Сликај домаћи задатак и пошаљи га наставнику.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Да би могао да играш следеће игрице, потребно је да знаш још пар речи:
straight=раван
curly=коврџав
glasses=наочаре
freckles=пегице
bald=ћелав
hasn’t got=нема
beard=брада
moustache=бркови
Да би урадио први задатак, одабери опис особе са слике. У другом задатку (исти линк) прочитај опис, пронађи особу на коју се односи и напиши њено име.
Кликни на особу која одговара опису и покрени журку!
(Ова игра не може да се игра са већине мобилних телефона).
На следећем линку – довуци предмете да би направио слику према упутству. Кликни на Check. Ако пише Well done!, одлично си обавио задатак. Кликни на New game да би добио нови задатак. Ова игра не може да се игра са већине мобилних телефона.
7. ЧАС – Отвори књигу на 50. страни. Видећеш слике људи и њихових кућних љубимаца различитог изгледа. Данас ћемо учити како да опишемо нечију висину, тежину и старост.
tall=висок
short=низак
fat=дебео
thin=мршав
old=стар
young=млад


У песми се спомињу и следеће речи:
everybody=сви
out=напољу
sun=сунце


Неке од ових речи могу да увреде некога, тако да их ми нећемо користити када будемо описивали наше пријатеље, али морамо да знамо шта значе.
Можда си приметио да “short“ има два значења: кратак кад говоримо о коси, и низак кад говоримо о висини.
Послушај песмицу на следећем линку или на CD-у који си добио уз радну свеску. Ако не можеш да урадиш ни једно од тога, немој да бринеш, моћи ћеш да чујеш изговор нових речи у играма и активностима које следе.
Радна свеска, страна 62, 2. задатак:
Заокружи реч која описује особу или животињу на слици.
Овај задатак не треба да шаљеш наставнику.
Кликни на следећи линк да би провежбао речи које смо данас научили.
Кликни на звучнике да би чуо како се која реч изговара.
Након тога одабери једну од пет активности на врху (у менију у горњем левом углу на мобилним телефонима).
У овој активности се јављају и речи strong (јак) и weak (слаб).
Домаћи задатак:
Препиши песму коју смо данас учили у свеску.
Усликај домаћи задатак и пошаљи га на мејл наставнику.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.

Линк – Прво кликни на Tutorial да би запамтио нове речи.
Кликни на Next да би провежбао нове изразе кроз разне активности.
Када мислиш да си запамтио нове речи, одабери неку од игрица (Games).
Линк – На екрану ће се појавити текст који описује како твој портрет треба да изгледа на крају. Вероватно не знаш све речи које се јављају у овој игрици, али покушај да комбинујеш елементе док се не појави натпис Well done! (добро обављено).
Након тога кликни на New exercise (нова вежба).
Ова игрица не може да се игра са већине мобилних телефона.
8. ЧАС – Пронађи сакривене речи везане за Ускрс у осмосмерци.
Преброј предмете на слици.
Пар игрица.
Немамо ништа за домаћи! Лепо се одморите за време празника!
undefined
9. ЧАС –Отвори радну свеску на страни 64, 2. задатак
Имамо слику два криминалца.
Потребно је да саставимо описе њиховог изгледа од делова реченица.
Обрати пажњу на мушки и женски род (he и she).
Обрати пажњу и на  глаголе is (је) и has got (има).
У овом задатку они су у скраћеном облику, што значи да је теже да их разликујемо:
He’s = He is = он је
He’s got = He has got = он има

Прво покушај да ово решиш сам/a, а затим провери решење:

Number 1: He’s tall and fat. He’s got long black hair.
Number 2: She’s short and thin. She’s got short blond hair.
На следећем линку довуци речи да направиш реченице којима описујеш људе са слике, а затим кликни на Finish.
fair = светло 
dark = тамно 
beard = брада 
ponytail = реп
curly = коврџав
Домаћи задатак

Отвори књигу на страни 51. Видећеш 12 слика. Потребно је да о свакој слици напишеш по три реченице: 
1) да ли је на слици дечак или девојчица
2) да ли је висок/висока или низак/ниска
3) какву косу има (дужина и боја)
То треба да изгледа отприлике овако:

He is a boy. He is short. He has got short brown hair.
She is a girl. She is tall. She has got long blond hair.


Можда си приметио да испред речи boy и girl користимо реч a, али да не кажемо He is a tall. Реч а значи један или неки, и о њој ћемо више учити кад будемо старији.
За сада само треба да знаш да је не користимо испред придева ако иза њих не постоји именица у једнини, што значи да ћеш је користити само у реченицама
He is a boy и She is a girl

Домаћи задатак усликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.

Игра меморије

Игра за оне који желе да науче још пар речи којима описујемо нечији изглед
10. ЧАС – Данас ћемо вежбати коришћење личних заменица.
Личне заменице у једнини су:
I = ја (увек се пише великим словом)
you = ти
he = он
she = она
it = оно

У српском језику предмети могу бити мушког, женског или средњег рода.
У енглеском језику људи су мушког или женског рода, а сви предмети средњег (it). За животиње такође најчешће користимо средњи род.
Личне заменице у множини су:
we = ми 
you = ви
they = они, оне, она

У енглеском језику реч you значи две ствари: ти и ви.

На следећем линку кликни на звучнике да би чуо како се изговарају ове речи.
На следећих неколико линкова налазе се задаци за вежбање личних заменица.
Иако изгледа као да ћеш имати много посла, ови задаци се јако брзо решавају и бићеш готов за пар минута. 
Кад завршиш, кликни на Finish, а након тога Check my answers (Провери моје одговоре). На врху ће се појавити твој резултат.

Овде провежбај употребу he/she/it. 

А овде he/she/it/they (чудовишта су it).
И овде.

А сада све заменице! Као и овде.
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 65 – на сликама ћеш видети портрете дечака.
Обоји његову косу и очи другачијом бојом на свакој слици.
Можеш да користиш и неке неуобичајене боје.
Потпиши се испод свог уметничког дела тамо где пише “by ____“.
Допуни реченице речима које описују његову косу и очи,
нпр. He’s got green hair and he’s got orange eyes.
Овај задатак не мораш да шаљеш наставнику.
Забавни кутак
Ако желиш још мaло да провежбаш заменице, кликни на следећи линк, а затим одабери неку од пет активности на врху (у горњем левом углу на мобилним телефонима).
11. ЧАС – Данас ћемо вежбати помоћни глагол бити.
Ово градиво ће можда неким ученицима бити мало теже, али ако будеш вежбао, сигурно ћеш га савладати.

I am = ја сам
you are = ти си
he is = он је
she is = она је

it is = оно је
we are = ми смо
you are = ви сте
they are = они су, оне су
Кликни на следеће линкове и одабери am, is или are. Када завршиш, кликни на Finish, а затим на Check my answers да би проверио да ли су ти тачни одговори. Немој да се обесхрабриш ако не постигнеш добар резултат. Овакви задаци у почетку делују јако тешко, али након што их пар пута решиш, биће ти смешно лаки. Покушаш да их решиш више пута, све док не будеш задовољан резултатом.

Am, is, are

Am, is, are

Verb to be (am, is, are)
У одричном облику овим глаголима само додамо реч not. Is not и are not можемо да пишемо у скраћеном облику (isn’t и aren’t).
I am not = ја нисам
you are not = you aren’t = ти ниси 
he is not= he isn’t = он није
she is not = she isn’t = она није
it is not = it isn’t = оно није
we are not = we aren’t = ми нисмо
you are not = you aren’t = ви нисте
they are not = they aren’t = они нису
У првом задатку довуци плаву линију да би спојио дугачке и кратке облике. У другом одабери тачан израз, а у трећем довуци реченицу до одговарајуће слике.
Verb to be
Покушај да преведеш следеће реченице на енглески језик. Решења ћеш наћи одмах испод њих, али пробај прво сам да урадиш да видиш да ли си запамтио градиво.

Ја сам висок.
Он је Марко.
Она није Ана.
Ми смо срећни.
Они нису стари.

Решења:
I am tall.
He is Marko.
She is not Ana.
We are happy.
They are not old.


Наредне лекције неће бити овако тешке, обећавамо:)
Домаћи задатак:
Пошто данас завршавамо ову наставну јединицу, прелистај радну свеску од 59. до 68. стране, и уради оне задатке које ниси до сада. Наравно, не мораш да радиш задатке поред којих се налази ознака за CD јер се они слушају.
На следећем линку налази се песмица коју ћеш наћи у радној свесци на страни 67. 
Овај домаћи задатак не мораш да шаљеш наставнику.
Забавни  кутак
На следећим линковима налазе се брзалице. Кликни да би чуо како се изговарају, а затим покушај да их изговориш што брже.

She sells seashells


Red lorry, yellow lorry

I scream, you scream

Bye bye
12. ЧАС – Данас ћемо учити како да именујемо одећу.
Отвори књигу на страни 56. На дну стране налазе се нове речи. Кликни на Clothes да би чуо како се изговарају.
Не брини ако не можеш да отвориш овај линк, имаћеш прилике да чујеш те речи у наредним активностима.
Можда си приметио да испред неких речи имамо реч “а“, а испред неких не.
Реч “а“ значи један, и зато не можемо да је користимо испред именица у множини. Мајица, џемпер и сукња су у једнини и зато кажемо a T-shirt, a jumper, a skirt.
Чарапе и ципеле су у множини и зато не користимо ту реч испред њих (socks, shoes).
Неки предемети се састоје од два дела, нпр. панталоне, наочаре, маказе, и зато их посматрамо као множину и не користимо реч “а“ (trousers, glasses, scissors). Ни у српском не можемо да кажемо једна панталона, једна наочара или једна маказа.
Mud значи блато, а muddy блатњав. Реч blue значи плаво, али та реч у енглеском означава и тугу. Од тога је дошла и реч blues која означава блуз музику. 
Песмицу можеш да послушаш на линку или на ЦД-у који си добио уз радну свеску.
На следећим линковима провежбај одећу.
У задацима се понекад јављају и речи које још нисмо учили.
Прво реши оно што знаш, па покушај да закључиш шта значе преостале речи.

Clothes: Clothing worksheet


Clothes: Listening Exercise
Суперхероји и њихови костими. За овај задатак потребно је да знаш још пар речи:
cape = плашт
belt = појас
boots = чизме


What do the superheroes have – Interactive worksheet
Clothes Find the word to match the picture

Clothes 1
Радна свеска: страна 69, 2. задатак.
Домаћи рад:
препиши песму у свеску. Домаћи задатак усликај и пошаљи наставници.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Научи нове речи, а након тога одабери неку од активности на врху (у левом горњем углу на мобилним телефонима).
Следећа игра не може да се игра са већине мобилних телефона.
13. ЧАС – Када желимо да питамо чији је неки предмет, користимо реч Whose.
Та реч се изговара исто као Who’s, али има другачије значење:
Whose hat is this? = Чија је ово капа?
Who’s this? = Who is this? =
Ко је ово?
Ако желимо да кажемо да некоме нешто припада, додајемо апостроф (‘) и s:
Ana’s shirt = Анина мајица
Jack’s shoes = Џекове ципеле
Отвори књигу на страни 57. Кликни на линк да би послушао данашњу лекцију.
Уради 2. задатак на 70. и 3. задатак на 71. страни.
Ове задатке не мораш да шаљеш наставнику.
На следећем линку провежбај како да кажеш да нешто некоме припада.
Изабери тачан одговор, а затим споји слику и речи.
У овом задатку треба да напишеш одговор пуном реченицом,
нпр: This is Emma’s hat.
А на следећим линковима ћеш наћи још активности које ће ти помоћи да
запамтиш називе за одећу и научиш неке нове речи.

Clothes-1

My Clothes (Drag-Drop)
Домаћи рад:
препиши лекцију са стране 57. у свеску.
Домаћи задатак сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Игра за оне који желе да науче много назива за одећу, накит и модне детаље.
Кликни на слике да би научио нове речи и чуо како се изговарају.
Након тога обуци људе на слици према упутству.
Обрати пажњу на She is wearing… (Она носи…) и He is wearing… (Он носи…).
Када завршиш са првом рундом, моћи ћеш да играш у још неким категоријама:
одећа за пролеће и зиму, школу, плажу, свечана одећа…
14. ЧАС – Отвори књигу на страни 58.
Кликни на линк или овде да би чуо песму.
too big = превелик
too small = премален
just right = таман, баш како треба
another = неки други
put on = обући
take off = скинути (не помиње се у песмици)
Данас ћемо да вежбамо како да опишемо како је неко обучен. “Он носи…“
кажемо He is wearing… Увек треба да водимо рачуна о томе да ли неко
носи један примерак нечега (мајица, џемпер) или више (чарапе, патике,
панталоне). Ако користимо именицу у једнини, испред ње ћемо ставити
реч “a“. Ако је у множини, нећемо ставити ништа.
He is wearing a red T-shirt, blue trousers and white shoes.
She is wearing a purple dress and black sandals.
На следећим линковима провежбај описивање одеће.
Clothes read and number
What are they wearing?
Да би решио следећи задатак, било би корисно да запамтиш ове речи:
boots = чизме
coat = капут
scarf = шал
jeans = фармерке

She’s wearing…
Домаћи задатак:
Препиши песму са стране 58. Домаћи задатак сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Кликни на балоне да би направио исправне реченице.
Балони често мењају места, па мораш да будеш брз!

Кликни на црвену тачку поред детета на слици и
одабери опис који му одговара.
15. ЧАС – Данас ћемо још мало да вежбамо како да опишемо нечији изглед.
Ако желимо да представимо некога, користићемо
This is (my mum, my brother, my best friend).

Ако желимо да опишемо висину или старост, користићемо
He is (tall/short/old/young).

Ако желимо да опишемо нечију косу и очи, користићемо
He has got (black hair and brown eyes).

Ако желимо да опишемо нечију одећу, користићемо
He is wearing (a yellow jumper and green trousers).

Испред именица у множини не користимо “а“.
На следећем линку повежи описе одеће и слике:
Домаћи задатак:
опиши једну особу из своје околине или са неке слике.
Напиши како изгледа и како је обучена, нпр:
This is Ana. She is short. She has got brown hair and blue eyes.
She is wearing a red T-shirt, a white skirt and white shoes.
This is my brother Peter. He is tall. He has got blond hair and green eyes.

He is wearing a blue jumper, gray trousers and black shoes.

Домаћи задатак сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Игре да научиш још неке речи везане за одећу

Clothes – accessories

Clothes 2
Clothes and Colors

Пронађи суперхероја. Било би корисно да знаш следеће речи:
helmet = кацига
hammer = чекић
16. ЧАС – Данас ћемо учити делове тела.
Отвори књигу на страну 64.
Погледај речи на дну стране и послушај их на линку
Знаш да у множини најчешће додајемо наставак -s или -es.
Постоји и неколико именица које имају неправилну множину.
На њих не додајемо -s, већ их учимо напамет. Такве именице су:
foot (стопало) – feet (стопала)
tooth (зуб) – teeth (зуби)
man (човек) – men (људи)
woman (жена) – women (жене)
Кликни на линк да би послушао песму.
У песми се јавља још неколико нових речи:
water = вода
brave, bold = храбар, одважан
cold = хладно
На следећим линковима провежбај делове тела.
У задацима се јављају и следеће речи:
finger = прст на руци
mouth = уста
ear = ухо


Parts of body
Body Parts – Read and choose
Parts of the body
Радна свеска, страна 79, 2. задатак
Домаћи задатак: препиши данашњу песмицу у свеску.
Усликај домаћи и пошаљи га наставници.
Забавни кутак
На следећем линку провежбај одећу.
Покушај да скинеш што више предмета са ужета пре него што падне киша.
Користи стрелице да би се кретао лево и десно, а размак за скокове.
Ова игра не може да се игра са већине мобилних телефона.

Ако желиш још мало да провежбаш делове тела и да научиш неке нове речи, кликни на линк. Прво кликни на звучнике да би чуо како се речи изговарају, а затим одабери неку активност на врху
(у горњем левом углу на мобилним телефонима).

Песмица Head, shoulders, knees and toes
(Глава, рамена, колена и прсти на ногама).
Устани и ради све што раде животиње у споту, у почетку полако,
а касније све брже.
17. ЧАС – Отвори књигу на страни 65.
Кликни на линк да би послушао данашњу лекцију.
Can you see…? = Да ли можеш да видиш…?
Can you hear…? = Да ли можеш да чујеш…?
kick = ударати ногама, шутирати
dive = ронити
Can значи моћи, умети.
У одричном облику користимо can’t, а у упитном заменимо места.
He can swim. = Он уме да плива.
He can’t swim. = Он не уме да плива. 
Can he swim? = Да ли он уме да плива?
Радна свеска, страна 80, 2. задатак – пронађи сакривене предмете на слици
и обоји их.
Радна свеска, страна 81, 3. задатак – попуни стрип одговарајућим реченицама
Провежбај can и can’t на следећим линковима.
Било би корисно да се присетимо следећих речи:
swim = пливати
jump = скакати
run = трчати
climb = пењати се
fly = летети
sing = певати
talk = причати


Riddles
Can or can’t
Animals-Can
Домаћи рад:
Препиши данашњу лекцију у свеску. Усликај домаћи и пошаљи га наставнику.
Забавни кутак:
Игра за оне који желе да науче још пар глагола.
На следећем линку наћи ћеш неколико цртаних филмова и песама.
18. ЧАС – Отвори књигу на страни 66.
Послушај песму на линку
Нове речи:
up = горе
down = доле
right = десно
left = лево
hips = кукови
bend = савити
rest = одмарати
Поново пусти песму, али овог пута и ти вежбај као и ликови са слика.
Радна свеска: стране 82. и 83, 2, 3. и 4. задатак.
На следећим линковима можеш још мало да провежбаш глаголе:
Actions
Matching easy action verbs
Action Verbs – Writing
Action verbs
А на овим још неке ствари које смо учили:
Body Parts
Describing Heroes
Овог пута немамо ништа за домаћи!
Забавни кутак:
Певај и ради све што и ликови у споту:
Ради све што раде и деца у споту.
Кад чујеш реч “Freeze“, заледи се и немој да се помераш.
19. ЧАС – Сећаш ли се шта се дешавало у првом делу стрипа 
The Gold Robber?
На следећим линковима можеш да чујеш остатак приче:
Colin in computerland: The Gold Robber – part 2

Colin in Computerland: The Gold Robber – part 3


Colin in Computerland: The Gold Robber – part 4