4 разред – Енглески језик


ОПШТЕ НАПОМЕНЕ И УПУТСТВА

,Драги ђаци,
Овај блог посвећен је енглеском језику за 4. разред. На њему ћете наћи објашњења, линкове ка лекцијама и задацима, песме, игре и приче. Урађене домаће задатке можете сликати и послати на следеће адресе (у зависности од наставнице која предаје):

Лидија Митић lidijamitic12@gmail.com – Одељења: IV/1; IV/2; IV/3
Лидија Илић iliclidija1974@gmail.com – Одељења: IV/4; IV/5; IV/6
1. ЧАС
Ordering exercise – Order the days correctly 
Кликни на линк изнад и поређај дане у недељи по реду
Months of the Year Song – 12 Months of the Year
Слушај песму и научи називе месеци у години
Single image labelling
Кликни на називе спортова и превуци на одговарајуће место
2. ЧАС
На следећем линку слушај називе појединих занимања и понављај.
А овде пронађи игрицу.
Домаћи задатак: Називе занимања препиши у свеску пет пута, сликај и пошаљи наставници на маил.
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ:
Oxford University Press је издавач наших књига. Сајт Happy House > Level 2  у потпуности прати наш програм. Проблем је у томе што је за већину активности потребно имати уграђен Adobe Flash Player, а много мобилних телефона то нема. Ми ћемо се трудити да пронађемо што више активности које би могли пратити сви ученици. Повремено ћемо постављати и линкове до сајта Happy House. Нема потребе да се бринете ако не можете да отворите неки линк. Деци ћемо понудити бројне друге сајтове на којима се увежбава иста област.
3. ЧАС
Данас мало певамо. На следећем линку слушај песму “Johnny is a postman” и придружи се у певању. Исту песму наћи ћеш и на свом диску уз радну свеску, а текст у књизи на страни 50.
Речи:
Postman – поштар
Card – разгледница
Letter – писмо
Bark – лајати
Run away – побећи
На следећем линку, ако желиш да научиш називе још неколико занимања, наћи ћеш занимљиву песмицу:
Домаћи задатак: Препиши песму у свеску и пошаљи слику наставници.
У радној свесци уради задатке на стр. 62 (други задатак) и стр.63 (трећи задатак). (ово не треба да шаљеш).
4. ЧАС
А сада да поновимо научено. Кликни на следећи линк и поиграј се
Ако те занима, научи и нове речи за алате и справе којe користе људи при обављању послова.
5. ЧАС
Отвори књигу на стр. 51 и видећеш собу једне девојчице. Квизи и Зиги играју игру.

Обрати пажњу на следећи облик:

She playS, She likeS… – на глаголе уз лица у трећем лицу једнине (he, she, it) додајемо наставак S (I like – She likeS, I jump – She јumpS) или ЕS (I go – She goES, I catch – She catchES). О овоме ћеш детаљније учити касније.

И да се присетимо:

I have got, She HAS got

Домаћи задатак: Добро погледај слику и запази које предмете има девојчица Ејми, па извуци закључке и напиши 9 реченица и то три које ће почети са SHE LIKES (Она воли…), три са SHE PLAYS (Она игра…) и три са SHE HAS GOT (Она има).

Реченице сликај и пошаљи својој наставници на маил.
6. ЧАС
Данас ћемо учити о Сунчевом систему – Solar system.
Отвори књигу на страни 52. Прочитај текст и гледај слике.
Речи:
Rotates – окреће се
Completely – у потпуности
Go round – иде око
Quickly – брзо
Slowly – полако
Takes – треба му/јој
Star – звезда

У дну стране су реченице које треба да попуниш речима које недостају.
Домаћи задатак: У радној свесци на страни 65 заокружи решења. Ово не мораш слати наставници јер ће решења бити откривена на следећем часу овде на блогу.
Ако те занима да научиш још нешто о Сунчевом систему погледај следећи видео
7. ЧАС
Данас ћемо, за почетак, открити решења радне свеске, стр.65.
1.     The Earth is a planet.
2.     There are eight planets in the solar system.
3.     The planets all go round the sun.
4.     The Earth takes one day to go round the sun.
5.     The moon takes 28 days to go round the Earth.
6.     The sun is bigger than the Earth.

Надамо се да сте све успели да погодите!
А сад отвори књигу на страни 53. Читаћемо причу о Клајву и његовим свакодневним активностима.
Овде пронађи изговор појединих речи: (кликни на реч)
Clive
caveman
shower
everyone
daughter
tired

А овде значење:
Caveman – пећински човек
Shower – туширање
Get dressed – обући се
Paint – сликати, фарбати
Hard – напорно
Tired – уморан
Busy day – дан пун обавеза
Приметили сте да на сваком глаголу стоји наставак S или ES, као што смо пре поменули. Користи се за глаголе који стоје уз именице или заменице у трећем лицу једнине, у садашњем времену – Present Simple Tense.

I get – he getS
I walk  – he walkS
I like – he likeS
I paint – he paintS
I work – he workS
l love – he loveS
I help – he helpS
I go  – he goES
 
Обрати пажњу! → I have – he HAS.
Следећа активност није обавезна.
Ако желиш да сазнаш када користимо ово време, погледај:
Домаћи задатак:
Уради задатке у радној свесци на страни 66.
Обрати пажњу на облик глагола у трећем лицу једнине.
Ове задатке не шаљи наставници.
8. ЧАС
Данас ћемо мало певати и разгибавати се уз песму.
Кликни на следећи линк, слушај, понављај и – мрдај!
Време је за цртаћ! Погледај шта за Ускрс раде Том и Џери.
Happy Easter!
9. ЧАС
Поново се дружимо с Колином и Кларом, и њиховим непријатељем – Зејдом.
Отвори књигу на стр. 54. и прочитај причу.
Овде ћеш наћи значење непознатих речи и како се неке од њих изговарају:

Slide – клизати се (нпр. низ тобоган)
At last – коначно
Control room – контролна соба
Meteor – метеор
Trap – заробити
Cage – кавез
Almost – скоро
Домаћи задатак:
Одговори кратко на следећа питања и пошаљи одговоре наставници:
1. How many minutes have Clara and Colin got to find Zado and save the Earth?
2. Where does Zado trap Colin and Clara?
3. What time does the last picture show?
A сада отвори радну свеску на стр. 67.
У доњем делу је песмица. Кликни на следећи линк да је чујеш.
Ако не можеш да отвориш линк, само  прочитај песмицу неколико пута.
За домаћи рад је препиши у свеску, сликај и пошаљи наставници.
Забавни кутак:

На следећем линку ћеш наћи занимљиву песмицу о планетама.

Овде ћеш наћи занимљиву игрицу. Одиграј је ако желиш.
(На жалост, игрицу нећеш моћи да играш са мобилног телефона.)
10. ЧАС
Отвори књигу на стр. 55. У овом тексту ћемо се упознати са још неким занимањима. Можда ће ти бити интересантно.
Прочитај текст и погледај објашњења непознaтих речи и како се изговарају:

Traffic – саобраћај
Sign – знак
Guard – стража
Newspaper boy – разносач новина
Before – пре
Deliver – разносити, достављати
Fresh – свеже
Домаћи задатак:
Препиши текст о два занимања по избору (из књиге), сликај и пошаљи наставници.
Забавни кутак
Можда ће ти бити занимљиво да погледаш следеће филмиће о занимањима које смо помињали: (кликни на занимање)
Lollipop lady
milkman
newspaper boy
guard (Beefeaters)
11. ЧАС
Од овог часа почињемо нову лекцију о временским приликама.
Отвори књигу на стр. 56. Прочитај причу, а ако можеш, слушај је на следећем линку:
Нове речи:
I’m busy. – Заузет сам.
Tell me later. – Кажи ми касније.
Домаћи задатак 1:
Покушај сада да одговориш на следећа питања:
1. Where is Mum? What is she doing?
2. Where is Polly? What is she doing?
3. Where is Daisy? What is she doing?
4. Where is Dad? What is he doing?

Одговори би требало да почну на следећи начин: Mum is in the… She is…
Пази да употребиш заменицу he за мушки род.
Сликај и пошаљи својој наставници.
А сада ћемо да научимо неке изразе који описују временске прилике.
Отвори књигу на стр.57. Погледај слике и прочитај реченице на врху странице.
Да би ти било лакше да научиш речи, кликни на следеће линкове и слушај:

Weather I

Weather II


Покушај гласно да опишеш време у градовима на сликама, као што ти објашњавају Квизи и Зиги.
Домаћи задатак 2:
У радној свесци уради следеће задатке:
На стр. 69 – 2. задатак
На стр. 70 –  2. задатак
На стр. 71 – 3. задатак
Сликај и пошаљи својој наставници.
Забавни кутак:
На следећим линковима ћеш наћи игрице да се забавиш и обновиш научено градиво:

Weather 1


Weather 2
12. ЧАС
Отвори књигу на стр.58. Погледајмо слику.
Who is this? – It’s Polly.
What is she wearing? – She is wearing a yellow (rain)coat, a yellow hat and red boots.
Is she happy? – Yes, she is.
Is Otto happy? – No, he isn’t.


Сада слушај песмицу на следећем линку:
(Ако не можеш да отвориш линк, песму слушај са свог диска у радној свесци.)
Слушај још једном и прикључи се певању.
Можда ће ти неке речи бити непознате, а ево и објашњења:
Umbrella – кишобран
Shoulders – рамена
Knees – колена
I’m not complaining. – Не жалим се.
Boots – чизме
Сада да видимо да ли си добар детектив!
У другом задатку добро погледај слику и покушај да пронађеш особе описане у задатим реченицама.
Ако хоћеш и можеш, задај својим укућанима задатак да буду детективи и пронађу особу према твом опису.
 
На страни 59  у књизи Квизи и Зиги играју игру погађања.
Домаћи задатак
Твој задатак ће бити да детаљно опишеш слике – какво је време (сети се шта смо учили на прошлом часу), шта жирафа носи (одећу) и шта ради.
Ево пример за прву слику:
It is sunny.
She is wearing a yellow T-shirt, a purple skirt and blue shoes
. (Обрати пажњу! Испред именица у једнини стоји члан А (ако именица почиње сугласником) или АN (ако именица почиње самогласником), а испред именица у множини немој стављати члан. Не брини, ово ћемо детаљно учити у петом разреду)
She is reading a book.
Опиши још шест слика по свом избору. Сликај и пошаљи наставници.
У радној свесци уради задатке на страни 72, 73 и 74, наравно само оне поред којих не стоји знак за диск. Ове задатке немој слати наставници.
Забавни кутак
На следећем линку је песмица о временским приликама и одговарајућој одећи. Слушај је ако желиш.
13. ЧАС
Данас ћемо час почети временском прогнозом.
Кликни на следећи линк и провери какво је време у градовима широм
света. Врати причу на сам почетак јер, када кликнеш на линк, он ће те довести на средину овог видео записа. 
А сада отвори књигу на страну 61 где ћеш наћи причу о камповању.
Погледај слике које ти показују о чему је прича и како се развија.
Пажљиво читај причу. Овде ћеш наћи значење и изговор нових речи:
Adventure – авантура
Tent – шатор
Thunderstorm – олуја
Thunder – грмљавина
Lightning – муња
Exciting – узбудљиво
Flood – поплава
Scary – застрашујуће
Torch – батеријска лампа
Wave (I’m waving) – махати (Машем)
Домаћи задатак:
У радној свесци на стр. 76 уради задатке, али их немој слати наставници.
Забавни кутак:
Овде можеш да чујеш песму о једном лепом камповању. Придружи се у певању.
А овде можеш да слушаш неке од песама које се певају на камповању:
Kookaburra Song Australia
The ants go marching one by one song
I Met A Bear (The Bear Song)
Boom Chicka Boom
14. ЧАС
Данас ћемо читати две последње приче о Колину јер знамо да вас
занима шта се десило на крају.
За почетак отвори књигу на стр. 62 и прочитај причу – трећи део.
Овде ћеш наћи значење непознатих речи и како се неке од њих изговарају:
Prisoner – затвореник
shout – викати
evil – зао
wire – жица
throw – бацити
escape – побећи
What time is it in the end of this episode? – Yes, it is 11.56.
Colin and Clara have only 4 minutes to save the planet Earth.

Да ли ти се свидела и ова прича о Колину?
Ако желиш, можеш да прочиташ све епизоде, и ове и претходне приче.
Домаћи задатак:
У причу убаци речи које су дате на почетку. Речи испиши по редним
бројевима, сликај и пошаљи наставници (не шаљи цео текст).

escape   follow                      goes           hears           hits          move opens puts        remembers            run       save         see        shout         throws      traps

Colin 1.                           the parcel and finds a computer game.
He 2.                        the game in his computer and sees a message. Colin is in Computerland again. Colin and Clara are in a television studio. Zado is talking about
the end of the Planet Earth. Zado 3. out of the studio. Colin and Clara want to
4.                ____ him. Clara 5.______________________the purple beam.
They can’t get past it.  
Colin and Clara have only got eight minutes to find Zado and 6.______________
the Earth. They go to Zado’s control room.They 7.__________ the giant meteor.    
Zado 8.______________ the alarm and finds Colin and Clara  in his control room.

He 9.                          Colin and Clara in a cage. Colin and Clara 10._____________
at Zado. Then Colin sees Zado’s head. Clara has an idea. Colin has got a water bottle.
He 11 ________________ water on Zado and that’s the end of Zado. Colin and Clara
12.______ from the cage and 13 ________________back to the controls.   Colin
14. _____________  the code on his computer screen and Zado’s words. Colin and Clara 15.                    the controls. The meteor isn’t going to the Earth any more! The Earth is safe!        
Ето, сада имаш целу причу укратко препричану.               
Забавни кутак:
Can you remember the code? Write the words and answer.
23  8   9  3  8     9  19    25  15  21  18    6 1 22 15 21 18 9 20 5
 
3   15  12 9  14    19 20 15 18 25?   


Ако ти се овај детективски задатак допао, кликни на следећи линк
и пронађи још задатака:    
15. ЧАС
Данас ћемо се упознати са неким спортовима које практикују људи у
Уједињеном Краљевству.
Отвори књигу на страни 63. Погледај слике.
Да ли ти се неки од ових спортова допада?
А сада пажљиво прочитај објашњења поред слика.
Ако можеш, погледај на мапи где се налазе поменуте локације.
Овде су непознате речи и изговор:
Cornwall –  Корнвал
Wetsuit – одело за воду
Surfing – сурфовање
Helmet – кацига
Harness – ремен
Snowboarding – сурфовање на снегу
Glove –рукавица
Hill – брдо
Домаћи задатак:
Одговори на питања на крају текста, сликај и пошаљи наставници.
А сада отвори радну свеску на стр. 77.
Видећеш песмицу, а можеш да је чујеш и на следећем линку
Слушај песмицу и прикључи се рецитовању.
На следећој страни (78) уради задатке за понављање свега што смо
научили током неколико претходних часова.
Ове задатке немој слати наставници.
Забавни кутак
На следећем линку ћеш упознати још неке спортове у Уједињеном Краљевству.
16. ЧАС
Да ли сте спремни за једну СТРААААШНУ причу? Јесте?
Заправо, није превише страшна, више је смешна.
Отвори књигу на стр. 64. Видећеш децу и тату у старом замку.
Ако можеш, кликни на следећи линк и слушај причу:
Уплашили сте се када је тата ушао у Црну собу (Black bedroom)? –
Не, наравно.
Да би ти било лакше да разумеш причу, овде ћеш наћи неке непознате речи:
Ghost – дух
Horrible – грозан
Mirror – огледало

Можда те збуњује и ово: was, wasn’t, were, weren’t?
То је прошло време глагола to be – бити.
О њему ће бити речи у петом разреду; само запамти да се was и wasn’t (одричан облик) користи за прво и треће лице једнине, а were и weren’t (одричан облик)  за друго лице једнине и за множину.
It was big and white. – Било је велико и бело.
They were small. – Били су мали.
Да бисте ово боље запамтили,  урадите у радној свесци други задатак на
страни 79. Овај задатак немој слати наставници.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Ако се не плашиш, погледај следећи цртани о уклетој кући (Haunted house).
А на овом линку можеш да увежбаш прошло време глагола бити.
17. ЧАС
За почетак, уђи о временску машину и – путујемо! Право у Средњи век!
Погледај још нешто о Средњем веку.
Сигурно нећеш све разумети, али не брини, сада ћемо и читати о Средњем веку. Отвори књигу на стр. 65.  Читамо о замку Мидфорд.
Погледај слике и читај пажљиво текст.
Овде ћеш наћи изговор и значење непознатих речи:
Castle – замак
Brave – храбар
Knight – витез
600 years ago – пре 600 година
Wife – супруга
Sword – мач
Shield – штит
Harp – харфа
Yesterday – јуче
Приметићеш да глаголи имају наставак ED или D.
То је наставак за прошло време, о којем ће се више учити у петом разреду.
На пример, глагол LIVE  у прошлости добија облик LIVED.
Домаћи задатак
Да би ово провежбао, уради други задатак у радној свесци, на страни 80.
Пажљиво повежи делове реченица, сликај и овај задатак пошаљи наставници.
Задатак на страни 81 само уради и немој слати.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.

Погледај причу o замку у Средњем веку.
Овде погледај како су живеле средњевековне племкиње
а овде како се постаје витез
18. ЧАС
Данас ћемо да сазнамо шта Грег сања. Отвори књигу на стр. 66.
Грег и Флоси спавају, али у облаку видиш о чему Грег сања – свира гитару и
изгледа као музичка звезда.
Кликни на линк да чујеш песмицу.
Исту песмицу имаш и на свом диску уз радну свеску.
Слушај песмицу и понављај неколико пута.
Вероватно су ти неке речи потпуно непознате.
То су глаголи у прошлом времену.
Као шти се сећаш, поменуто је да се за прошло време додаје
наставак –ED на основни облик глагола.
Међутим, неки глаголи потпуно промене облик, а овде провери како
изгледају у основном облику, у прошлом времену и шта значе:
undefined
И још неке непознате речи:
Dream – сан
Wake up! – Буди се!
Star – звезда
Испод песмице, Квизи и Зиги постављају питања.
Твој задатак је да одговориш на њих.
Пример:
Who was a footballer? – Jack was a footballer.
(Ко је био фудбалер? – Џек је био фудбалер.)
Ове одговоре немој слати наставници.
Уради и задатак у радној свесци на стр. 82.
Овде ће ти можда бити непознат глагол HAD, прошло време од глагола
HAVE (имати).
Ни овај задатак не шаљи наставници.
Забавни кутак:
Да ли желиш да забавиш себе и укућане или неког друга или другарицу?
Отвори књигу на стр. 67. Квизи и Зиги играју занимљиву игрицу.
За почетак одабери који си лик – Поли, Џек, Ејми или Грег.
Поред њихових слика су и слике њихових активности.
Стани на поље START.
Баци коцкицу и помери фигурицу одређен број поља.
Ако станеш на слику која приказује активност коју је твој лик имао,
имаш право да још једном бациш коцкицу.
Победник је она особа која прва стигне до HOME. Срећно!
19. ЧАС
Спремни за квиз? Данас ћемо да се играмо и да сазнамо нешто ново, а можда и припремимо за прави квиз.
Отвори књигу на стр. 68. Видећеш 5 питања и по три понуђена одговора.
Пажљиво прочитај питања и заокружи један од одговора.
Да би ти било лакше, овде су неке непознате речи:
Invention – изум
Invented – измишљено
На следећем линку пронађи још неке речи.
А ево и решења квиза:
1a
2b
3c
4b
5a
У радној свесци на стр. 85 пронаћи ћеш још неке занимљиве задатке
везане за изуме.
Уради задатке, али их немој слати наставници.
Забавни кутак
Кликни на линк и играј игру меморије.

На следећем линку је још једна занимљива игра.
Кликни на START, појавиће се три слике и три речи.
Превуци одговарајућу реч у оивичен простор испод слике.

Ове игрице не могу да се играју са већине телефона, ако можеш играј
их на компјутеру.