5 разред – Енглески језик


ОПШТЕ НАПОМЕНЕ И УПУТСТВА

,Драги ђаци,
Овај блог посвећен је енглеском језику за 5. разред. На њему ћете наћи објашњења, линкове ка лекцијама и задацима, песме, игре и приче. Урађене домаће задатке можете сликати и послати на следеће адресе (у зависности од наставнице која предаје):

Слађана Коњикушић konjikusicsladjana@gmail.com – Одељења:V/1; V/2; V/3
Наташа Вујасиновић natasav233@yahoo.com Одељења: V/4; V/5; V/6
1. ЧАС
Кликни на следеће линкове да би одиграо игре која ће ти помоћи да се присетиш речи које смо учили и да научиш неке нове:
Exercise 2: Food and drink
Word games Food 1
У следећој игри треба да укуцаш C за бројиве (countable), а U за небројиве (uncountable) именице, и да након сваке речи притиснеш Enter
Go to School
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 36, задатак 1:
Напиши називе хране са слика на одговарајућа места у укрштеним речима
Радна свеска, страна 36, задатак 2:
Речи из првог задатка сврстај у одговарајућу категорију
Ако можеш и знаш како, усликај домаћи и пошаљи га својој наставници енглеског на њену e-mail адресу (на врху стране)
ЗАБАВНИ КУТАК
 Активности у овом делу нису обавезне. Оне су за оне ученике који желе да се мало забаве и да науче нешто више.
 Брзалица: кликни на следећи линк да би чуо како се изговара ова брзалица. Покушај да је изговориш најбрже што можеш.
I scream, you scream
A hungry dragon – Погледај цртани филм о веома гладном змају
2. ЧАС
Отвори књигу на страну 48. На следећем линку се налази аудио запис наше данашње лекције. Пронађи дугме на коме пише Page 48, Exercise 1. Док слушаш лекцију, прати стрип у књизи. Речи које су ти можда непознате:
trolley-колица
shelf-полица
HOW MUCH HOW MANY

Изрази How much и How many значе колико, али How many користимо уз бројиве а How much уз небројиве именице

How many apples do you have?
How much sugar do we need?
Домаћи задатак:
Радна свеска, страна 38, задаци 1 и 2.
Ако можеш и знаш како, усликај урађени домаћи и пошаљи га својој наставници енглеског на њен e-mail.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне. Оне су ту за оне који желе да се забаве и науче нешто ново.
Још једна брзалица: Fresh fried fish
Игра да научимо нове речи (Drinks)
Цртани филм (The greedy hippo)
3. ЧАС
Данас ћемо обнављати градиво са претходних часова.
Кликни на линк да би провежбао a (испред сугласника) и an (испред самогласника).
Кликни на линк да би провежбао How many (за бројиве) и How much (за небројиве) именице.
На следећим линку можеш да вежбаш some и any. Some се користи у потврдним, а any у упитним и одричним реченицама. Понекад и some користимо у упитним реченицама, нпр. у молбама, или када очекујемо потврдан одговор (Can I have some tea, please?)
Домаћи задатак: 
Радна свеска, страна 38, задатак 3. Да би решио овај задатак, потребно је да знаш следеће појмове:
loaf-векна
tin-конзерва
bar-штангла, табла
pot-чаша, лонац, ћуп
bunch-грозд, свежањ

Ако можеш и знаш како, усликај овај задатак и пошаљи га својој наставници..
Забавни кутак:
Активности у овом делу нису обавезне. Оне су за оне ученике који желе да се забаве и да науче више.
На следећем линку (Fruit) се налази игрица помоћу које можеш да обновиш речи којима именујемо воће, и научиш неке нове.
Пронађи храну са списка на слици кухиње. Ова игрица не може да се игра са већине мобилних телефона, али може са компјутера.
Одабери some или any, а након тога покушај да ликвидираш што више чудовишта. Ни ова игрица не може да се игра са већине мобилних телефона.
4. ЧАС
Отвори уџбеник на страни 50. Кликни на линк, а затим одабери Page 50, exercise 1b да би пратио текст. У тексту се јавља много нових речи:
few=неколико
flour=брашно
slice=исећи; парче
boil=прокувати, прокључати
bowl=чинија
pour=сипати
dish=посуда 
cover=прекрити
grate=изрендати
peel=ољуштити
oven=рерна
fry=пржити

Обрати пажњу на то како читамо:
300 g flour=300 grams of flour
Погледај слике са десне стране. Сортирај их оним редом који је наведен у рецепту.
Провежбај називе предмета које користимо у кухињи и научи неке нове речи на следећем линку:
Домаћи задатак: радна свеска, страна 40, задаци 1 и 2 (напиши речи испод слика и попуни укрштеницу).
Забавни кутак: Активности у овом делу нису обавезне. Кликни на линкове.
Пронађи храну на слици
Пронађи воће и поврће
Одабери одговарајућу реч
Помози жаби да поједе инсекте.
Ова игра не може да се игра са већине мобилних телефона.
Једноставан рецепт за чоколадни колач.
Не мораш да разумеш сваку реч, већ суштину.
Испод видеа се налазе две игрице везане за рецепт.
5. ЧАС
Изразе а little и a few користимо да бисмо изразили да је нечега мало.A little (мало) користимо уз небројиве, а a few(неколико) уз бројиве именице, нпр:
a little sugar-мало шећера
a few apples-неколико јабука
Провежбај употребу a few и a little на следећим линковима:

Exercise 5: a little / a few

A Little vs A Few Worksheet 3

A Little vs A Few Worksheet 2
А сада ћемо мало провежбати чланове.
Неодређени члан је a/an. A и an имају исто значење (један, неки), али a користимо испред сугласника, а an испред самогласника. 
Кликни на A or An Drag and Drop 3
Неодређени члан a/an користимо само када нешто помињемо први пут. Одређени члан the користимо када нешто помињемо други, трећи, пети…стоти пут.
I see a girl. The girl is wearing a hat. The hat is red. The girl is pretty. (Видим (неку) девојчицу. Та девојчица носи шешир. Тај шешир је црвен. Та девојчица је лепа.)

Чланове најчешће не преводимо на српски.
На следећем линку провежбај употребу чланова. У десетој реченици могућа су два тачна одговора, али програм признаје само The house where…
Домаћи задатак: радна свеска, страна 41, 5. задатак.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
На следећим линковима наћи ћеш игрице помоћу којих можеш да провежбаш глаголе везане за кување и изразе за количину. Кликни на звучник, а затим изабери једну од пет активности на врху (у менију у горњем левом углу на мобилним телефонима) да би провежбао.

Basic Cooking Verbs

Cooking Verbs

Quantities
Игрица да провежбаш чланове. Одговори тачно, а затим покушај да постигнеш кош. Задаци који се јављају у овој игрици обухватају градиво о члановима које ми још нисмо учили. Слушај своју интуицију и одабери одговор који ти најбоље звучи. „Leave blank“ значи остави празно (без члана).  Ова игрица не може да се игра са већине мобилних телефона.
6 ЧАС
Данас ћемо још мало вежбати чланове. Прошли пут смо рекли да ако нешто помињемо први пут, користимо a/an. То важи само за именице у једнини.
За именице у множини  и небројиве именице не користимо ништа. Често можемо да употребимо реч some.
I need sugar. = I need some sugar.

Кад нешто помињемо други, трећи, седми… пут, не морамо да размишљамо. Увек употребљавамо the, без обзира на то да ли је једнина или множина.
Препиши следећи текст и допуни га одговарајућим чланом:

We need _________ flour, ______ potato, ______ egg and ______ salt. ______ flour and ________ salt are in the cupboard, _____ egg is in the fridge and  _____ potato is in the cellar.

For this recipe, you need _______ chocolate, __________ sugar, __________ milk and ____ orange. Mix _____ chocolate and _____ sugar in ____ bowl. Then add _____ orange.
Решење за претходни задатак:

We need (some) flour, a potato, an egg and (some) salt. The flour and the salt are in the cupboard, the egg is in the fridge and the potato is in the cellar.

For this recipe, you need (some) chocolate, (some) sugar, (some) milk and an orange. Mix the chocolate and the sugar in a bowl. Then add the orange.
Кликни на следећи линк да би провежбао употребу члана: A, an или some?
На овом линку, након објашњења, наћи ћеш две активности (Games) за вежбање чланова, some и any, и бројивих и небројивих именица.
Домаћи задатак:
Радна свеска, страна 41, задаци 4. и 6.
Усликај решене задатке и пошаљи их наставнику.
Пројекат: 
Тема овог пројекта је храна. Можеш да га радиш у електронској форми, на папиру или у свесци, па да га сликаш. Можеш да скуваш нешто, сликаш и поделиш рецепте са нама. Можеш и да снимиш кратак филм или своју емисију. Можеш да пронађеш слике и назив хране коју волиш на интернету, можеш да пишеш о томе шта ти волиш да једеш, о нашој или некој другој националној кухињи. Пројекат није обавезан.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.

Када запамтиш речи везане за прављење пице, одабери неку од активности на врху да провежбаш нове речи:

Помози зеки да изгради зид и заштити се од вука. Крени од доњег реда.

Још једна игра за вежбање чланова:

Још једна брзалица:
7. ЧАС
Данас ћемо учити речи везане за природу.
Кликни на следећи линк да би научио неке нове речи. Кликни на звучник да би чуо како се изговарају, а затим их довуци до одговарајућих слика.
На следећем линку ћеш наћи још речи из ове области.
Погледај слике и послушај речи, а након тога одабери једну од активности на врху (у менију у левом горњем углу на мобилним телефонима).
Домаћи задатак
С обзиром да од данас крећемо са новом наставном јединицом, прелистај радну свеску од 34. до 43. стране и уради оне задатке које знаш.
Ово не мораш да шаљеш наставнику, али што више вежбаш, боље ћеш научити. Поред тога, ако желиш да сазнаш више о националној кухињи Велике Британије и исхрани широм света, пронађи следеће текстове у књизи и кликни на следеће линкове:
страна 52, Culture: British meals and mealtimes, кликни на линк и одабери, Page 52, Exercise 1.
страна 53, Geography: food from around the world, кликни на линк и одабери Page 53, Exercise 2.
Непознате речи из ових текстова можеш да нађеш у радној свесци на страни 86.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
На следећем линку наћи ћеш много игара за вежбање ове области. Одабери једну од опција (Learn and review, Vocabulary, Spelling, Questions, Grammar), а затим и једну од игрица (Treasure chest, English carnival, Missile defence, Memory…) Ове игре не могу да се играју са већине мобилних телефона.
8. ЧАС
Игра да научиш и провежбаш речи везане за Ускрс
Дешифруј речи и упиши одговарајућа слова испод слика.
Немамо ништа за домаћи! Лепо се одморите за празнике!
9. ЧАС
У енглеском језику придеви се деле у три групе: кратки, дуги и неправилни.
Данас ћемо учити поређење кратких придева.
У компаративу додајемо наставак -er, а у суперлативу –est.
Испред придева у суперлативу најчешће користимо реч the.

old          –        older         –          the oldest 
(стар)      –      (старији)     –        (најстарији)

small       –      smaller       –       the smallest
(мален)    –      (мањи)       – (најмањи)

tall           –       taller          –         the tallest 
(висок)     –      (виши)        –         (највиши)
Код неких придева долази до малих промена у писању. 
Понекад морамо да удвостручимо последње слово.
Ово се дешава код веома кратких придева код којих су последња три слова сугласник – самогласник – сугласник:
big (велик) – bigger (већи) – the biggest (највећи)
thin (мршав) – thinner (мршавији) – the thinnest (најмршавији)
Ако придев завршава на –y, -y ће прећи у -ie:

happy (срећан) – happier (срећнији) – the happiest (најсрећнији)

heavy (тежак)heavier (тежи)the heaviest (најтежи)


У компаративу користимо реч than (од).
Jim is taller than Bob. (Џим је виши од Боба).

На следећем линку провежбај поређење кратких придева. И овде исто.
Домаћи задатак: 
уџбеник – страна 56, 1. задатак
радна свеска – страна 44, 1. задатак

Ако ниси сигуран шта поједине речи значе, можеш их пронаћи у радној свесци на страни 86, испод наслова Places.
Домаћи задатак сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Активности у овoм делу нису обавезне.

На наредна два линка (линк 1 и линк 2) треба да довучеш одговарајуће речи испод слика живе и неживе природе.
Кад завршиш, кликни на Finish, а затим на Check my answers.

А на следећем линку налази се игрица у којој је твој задатак да очистиш једну неуредну собу. Треба да разврсташ отпатке у одговарајућу кутију за рециклажу.
10. ЧАС
Прошли пут смо учили поређење кратких придева (cold-colder-the coldest).
Данас ћемо учити како да поредимо дуге придеве.
На њих не додајемо наставке, већ испред њих стављамо речи more и the most.

beautiful     –    more beautiful    –   the most beautiful
  (леп)        –         (лепши)         –      (најлепши)
expensive  –  more expensive   –   the most expensive
  (скуп)       –         (скупљи)      –          (најскупљи)

She is the most intelligent girl in our class.
(Она је најпаметнија девојчица у нашем одељењу.)

This book is more interesting than that book. (Ова књига је занимљивија од оне.)
На следећим линковима (линк1 и линк2) провежбај поређење придева.
У следећем задатку обрати пажњу на множину именица
(The dolphin is smarter./The dolphins are smarter.)
Домаћи задатак
Радна свеска, страна 47, задаци 5. и 6.
Забавни кутак

У овој игри одабери придев који описује животињу, особу или предмет са леве стране, а након тога допуни реченицу. Након што завршиш са поређењем животиња, биће ти понуђене и друге категорије, као што су људи, одећа или храна.
11. ЧАС
Данас ћемо се подсетити неких израза којима описујемо временске прилике и научићемо неке нове.
Отвори уџбеник на страни 58. Погледај слике у 1. задатку. Кликни на линк а затим одабери Page 58, exercise 1. Вероватно препознајеш већину речи.
Сећаш се да смо учили cold (хладно) и hot (вруће). Warm значи топло, а cool свеже. Warm и cool углавном изражавају пријатну, а hot и cold углавном непријатну температуру. 

wet = мокро
dry = суво
fine = пријатно, лепо време
freezing = ледено 
icy = ледено, залеђено
weather = време
На следећим линковима налазе се активности које ће ти помоћи да боље запамтиш ове изразе. У њима се јављају и годишња доба (spring, summer, autumn, winter), пар нових речи (lightning-севање муња, hail-град, storm-олуја, clear-јасно, без облака) и месеци у години.
У овим задацима не треба ништа да пишеш, довољно је да кликнеш на тачан одговор или слику.

Weather 1

Weather multiple choice

Weather (Listen and choose)

Months and seasons
На овом линку упиши стране света (North=север, South=југ, East=исток, West=запад), а затим кликни на звучнике и довуци слике на пиратску мапу с благом.
Да би послушао лекцију, кликни на Unit 5: Audio и одабери  Page 58, exercise 3а.

Нове речи:
hilly = брдовит
flat = раван 
expensive = скуп
crowded = пренасељен


Ако се у тексту јавља још понека реч коју не разумеш, пронађи је у радној свесци на страни 86.
У задатку који се налази испод лекције треба да напишеш N ако се реченица односи на север (north), и S ако се односи на југ (south).
Овај задатак не мораш да шаљеш наставнику.
Домаћи задатак:
радна свеска, страна 46, 1. и 2. задатак.
Усликај задатке и пошаљи их наставнику.
Забавни кутак:
Цртани филм о дечаку и чаробном ћилиму

Јако тешка брзалица
12. ЧАС
Учили смо поређење кратких (fast – faster – the fastest) и дугих придева (crowded – more crowded – the most crowded).
Данас ћемо учити и поређење неправилних придева.
Код њих не постоје правила, већ их морамо научити напамет.

good         –      better      –        the best 
(добар)    –     (бољи)     –      (најбољи)

bad         –       worse      –       the worst
(лош)     –       (гори)      –       (најгори)
Отвори књигу на страни 60. Ту се налази квиз са питањима из опште културе.
Ово су неке речи које можда не знаш:

high = висок
cheetah = гепард 
ostrich = ној
heavy = тежак
lead = олово
iron = гвожђе
Кликни на линк a затим одабери Page 60, exercise 1a да би чуо питања.
Заокружи одговоре за које мислиш да су тачни.
Затим на истом линку одабери Page 60, exercise 1c да би чуо решења.
Да ли си задовољан својим знањем?
А сада ћемо још мало вежбати поређење придева:

Degrees of comparison

Comparison of Adjectives

Adjectives used in comparisons
Домаћи задатак: радна свеска, страна 49.
5. задатак – стави придеве у загради у суперлатив.
7. задатак – постави питања о нашој земљи у суперлативу.
Ако знаш да одговориш на нека питања, напиши одговор, али то није обавезно.
Решене задатке сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Неколико занимљивих рекорда:

Најдужа реч у енглеском језику (потребно је више од сат времена да се изговори)

Још пар веома дугачких речи

Место у Уједињеном краљевству са најдужим именом у Европи
13. ЧАС
Данас ћемо обнављати оно што смо учили на претходним часовима.
На линку довуци парове придева са супротним значењем испод слика.
На линку повежи парове са супротним значењем, а затим упиши одговарајуће бројеве и слова поред слика
А овде упиши придеве у укрштеницу, али не оне који су на сликама, већ њихове антониме (супротности).
Упиши стране света на слику Points of the compass
А сада ћемо обновити све што смо учили о поређењу придева.
undefined
Данас ћемо научити и један нови неправилни придев – far (далеко).
Он може да се мења на два начина:
far – farther – the farthest
far – further – the furthest

Између ова два облика постоји мала разлика (farther се чешће користи за физичку раздаљину, а further кад причамо у пренесеном значењу).
На следећим линковима налазе се активности које ће ти помоћи да боље научиш поређење придева. Не заборави да напишеш than у компаративу и the у суперлативу ако је потребно.
Comparative Adjectives
Comparatives – revision
Comparisons with Scooby Doo
Домаћи задатак:
Радна свеска, страна 52, 2. и 4. задатак.
Урађене задатке сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Активности у овом делу нису обавезне.
Активност за оне који желе да науче још речи везаних за временске прилике
Прати упутства на мапи града и одговори на питања.
Реши укрштеницу и нађи сакривену поруку.
14. ЧАС
Отвори књигу на страни 62.
Кликни на линк и одабери Page 62, exercise 1a да би послушао данашњу лекцију. Непознате речи можеш да нађеш у радној свесци на страни 86.
У тексту се помињу изрази as bad as и as good as. Ако желимо да кажемо да неко има неку особину у истој мери као и неко други, користићемо израз as…as.
Mark is as tall as Peter. = Марк је једнако висок као Петар.
This book is as good as that one. = Ова књига је једнако добра као она.
У свим језицима постоје и неки устаљени изрази који се користе у таквим ситуацијама. Ми на српском кажемо “Добар као хлеб“ или “Просто као пасуљ“. Погледај слике на страни 63. и покушај да спојиш изразе. Кликни на линк и
одабери Page 63, exercise 5c да би проверио да ли си био у праву. 
На следећим линковима провежбај поређење придева. Неки примери садрже и поређење по једнакости (as…as).
Adjective comparation
Comparisons 4
Домаћи задатак:
Радна свеска: 
– страна 50, 1. задатак
– страна 51, 4. задатак
Урађене задатке сликај и пошаљи наставнику.
С обзиром на то да данас завршавамо ову лекцију, прелистај радну свеску од 44. до 53. стране и уради преостале задатке. Ове задатке не мораш да шаљеш наставнику. Можеш и да прочиташ и послушаш следеће лекције из уџбеника: The weather in Britain (страна 64, линк, одабери Page 64, exercise 1) и The USA (страна 65, линк, одабери Page 65, exercise 1).
Забавни кутак
Смешни изрази
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
15. ЧАС
Данас ћемо учити како да именујемо емисије и садржаје које можемо да
гледамо на телевизији.
Отвори књигу на страни 68. Кликни на линк и одабери Page 68, exercise 1a
да би чуо како се зову разне врсте емисија.
Превод непознатих речи можеш да нађеш у радној свесци на страни 87.
Када говоримо о телевизији, речи program (амерички) или programme
(британски) не значе увек исто што и наша реч програм.
Оне означавају тип емисија.
Ако желимо да причамо о ТВ каналима, користићемо реч channel.
Кликни на линк и одабери Page 68, exercise 2. Чућеш звукове из разних
емисија, а ти треба да погодиш о ком типу емисија се ради.
На линку повежи фотографије и тип емисија.
Кликни на линк и одабери Page 68, exercise 3 да би послушао данашњу
лекцију. Шта Лора жели да гледа вечерас?
Зашто не може да гледа ТВ?
Нове речи:
remote control = даљински управљач
record = снимити
Домаћи задатак:
страна 54, задаци 1. и 2.
Урађене задатке сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
Одабери неку од активности на врху (у горњем левом углу на мобилним
телефонима) да би научио још речи везаних за телевизију.

TV Programs
TV programs #1
TV programs #2
16. ЧАС
Данас ћемо учити како да изразимо планове за будућност.
То радимо помоћу следеће конструкције:
am, is, are + going to + infinitive
I am going to swim. = Ја ћу да пливам.
He is going to study. = Он ће да учи.
They are going to play computer games. = Они ће да играју игрице.
У одричном облику додајемо not, а упитни градимо инверзијом (заменом места).
She is going to watch TV.
She is not going to watch TV.
Is she going to watch TV?
На следећим линковима провежбај употребу Going to за изражавање планова.
To be going to
What are they going to do when they get home?
Plans 2
Домаћи задатак: радна свеска, страна 55, 4. задатак.
Урађени задатак сликај и пошаљи наставници.
Забавни кутак:
Игра у којој можеш да провежбаш будуће време.
У првом делу игре, након што чујеш реченицу, довуци одговарајућу слику на одговарајућу временску одредбу.
У другом делу, довуци делове реченице да би саставио читаву реченицу која одговара слици.
17. ЧАС
Отвори књигу на страни 70. Кликни на линк и одабери Page 70, exercise 2 да би послушао данашњу причу. Нове речи можеш да нађеш у радној свесци на страни 87.
У овој лекцији јавља се доста прилога.
Придеви и прилози се разликују по томе што придеви описују именице, а прилози глаголе (брзи ауто – придев, брзо возити – прилог).
У енглеском језику прилози се граде тако што на придеве додамо наставак –ly.
Ако придев завршава на –y, -y прелази у –i, а ако завршава на –le, одбацимо тај наставак и додамо –ly. 
slow – slowly
beautiful – beautifully
easy – easily
horrible – horribly
She is a beautiful girl. She dances beautifully.
He has a slow car. He drives slowly.
Имамо и неправилне прилоге:
good – well
fast – fast
hard – hard


She is a good singer. She sings very well.
His car is very fast. He drives fast.
На следећим линковима провежбај употребу прилога.
Запамти, придеве користимо када описујемо неки предмет или особу,
а прилоге када говоримо како нешто радимо.

Adjectives or Adverbs
Adjectives vs adverbs
Домаћи рад:
Радна свеска, страна 56, 1. задатак.
Урађени задатак сликај и пошаљи наставнику.
Забавни кутак
На линку одабери категорију (одећа, животиње, храна итд.), а затим кликни на одговарајућу слику што брже.
18. ЧАС
Отвори књигу на страни 72. У првом задатку наћи ћеш разне жанрове филмова.
Ако ти је нека реч непозната, потражи је у радној свесци на страни 87.
Повежи слике са филмским жанром.
Решење: 
1) a comedy film
2) a horror film
3) a sci-fi film (science fiction)
4) a musical
5) a cartoon
6) a western
7) a thriller
8) a romcom (romantic comedy)
9) an adventure film
10) a fantasy
На линку ћеш наћи данашњу лекцију. Одабери Page 72, exercise 2 да би чуо
шта Лора ради на филмском сету.
Шта мислиш, шта се догодило у наставку приче?
Кликни овде и одабери Page 72, exercise 3b да би поново послушао причу,
али овог пута чућеш и наставак.
У тексту се више пута чује израз ‘‘have to“ (морати).
У 3. лицу једнине користимо “has to“, а у одричном облику “don’t have to
и “doesn’t have to“.
You have to study. = Ти мораш да учиш. 
You don’t have to study. = Ти не мораш да учиш.
Do you have to study? = Да ли ти мораш да учиш
She has to get up early. = Она мора да рано устане.
She doesn’t have to get up early. = Она не мора да рано устане.
Does she have to get up early? = Да ли она мора да рано устане?
На следећем линку провежбај глагол “have to“.
А на следећем жанрове филмова и њихове описе.
Домаћи задатак:
Радна свеска, страна 58, 1. и 2. задатак; страна 59, 4. задатак.
Задатке не треба да шаљеш наставнику.
Забавни кутак:
Провери колико добро познајеш филмове за децу:
Movies – Page 1
Movies – Page 2

Повежи филмске постере и жанрове:
Let’s watch a movie: movie genres
19. ЧАС
Отвори књигу на страни 74. Кликни на линк и одабери Page 74, exercise 1
да би послушао данашњу лекцију.
Ако желимо некога да позовемо да радимо нешто, користићемо следеће структуре:
Shall we go to the park today?
Let’s play football!
Why don’t we go to the cinema?
Домаћи задатак:

уџбеник, страна 76: кликни на линк и одабери Page 76, exercise 1a да би
научио нешто више о ликовима из енглеских филмова, као што су Џејмс Бонд,
Хари Потер и Шерлок Холмс.

уџбеник, страна 77: кликни на линк и одабери Page 77, exercise 1 да би
сазнао шта ти је све потребно ако желиш да снимиш свој филм.
Забавни кутак:

Вешалице

Довуци слику на одговарајућу реч